مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌ها

بررسی اپلیکیشن دال؛ نقشه و مسیریاب ایرانی

حواشی زیادی که برای کسب و کارهای اینترنتی در یکی دو سال اخیر پیش آمد محدود به مواردی نبود که به خود اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌ها مرتبط باشد و حتی بعضی از این حواشی به دلیل استفاده این کسب و کارها از بعضی از ابزارها بود که باعث شد مشکلاتی برای آنها پیش بیاید. به طور مثال رانندگان اسنپ که اکثرا از نرم‌افزار نقشه و مسیریاب ویز استفاده می‌کردند، با ورود نهادهای قضایی، اسنپ مجبور شد که با دسترسی‌هایی که در اختیار داشت، رانندگانش را مجبور به حذف اپلیکیشن ویز کند که همین موضوع نیز برای اسنپ حاشیه‌ساز شد.

مسیریاب

اما با حذف اپلیکیشن ویز، صحبت از جایگزین‌ها پیش آمد که در بین خارجی‌ها، نرم افزار گوگل‌مپ گزینه‌ای بود که بسیاری از رانندگان آن را انتخاب کردند ولی نبود گزینه مناسب داخلی یا حداقل شناخته شده، نیاز کشور به یک مسیریاب بومی را بیش از پیش مشخص کرد. اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال که تمام توسط متخصصین ایرانی طراحی و برنامه‌نویسی شده است به عنوان جایگزین ویز مطرح شد و توانست کاربران زیادی را نیز برای خود دست و پا کند. در ادامه ویژگی‌های این اپلیکیشن نقشه و مسیریاب را می‌توانید مشاهده نمایید.

نقشه کاملا فارسی و امکانات کامل

اولین ویژگی از ویژگی‌های اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال، فارسی بودن نقشه آن است که به کاربران تازه کار کمک می‌کند به طور کامل بتوانند از قابلیت‌های این اپلیکیشن استفاده کنند. از جمله ویژگی‌های شاخص این بخش از دال، امکان نمایش ترافیک لحظه‌ای جاده‌ها است که به کاربر امکان می‌دهد تا مسیر مناسب را در زمانی که عجله دارد انتخاب کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کند.

مسیریاب حرفه‌ای و تمام عیار

از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال امکان مسیریابی است که اصولا قابلیت اصلی و بنیادی این اپلیکیشن است که برای این منظور نیز تولید شده و دلیل اصلی کاربران نیز برای استفاده از آن، همین بخش از اپلیکیشن است.  کاربر می‌تواند با مشخص کردن مبدا و مقصد خود از راهنمای کامل اپلیکیشن دال بهره‌مند شود. پس از وارد کردن مبدا و مقصد، می‌توانید بهترین مسیرهای موجود را مشاهده کنید و معمولا دال برای هر مسیریابی چند راه مختلف را پیشنهاد می‌کند که معمولا نیز زمان مساوی برای رسیدن به مقصد دارند.

شما پس از مشاهده مسیرهای مختلف می‌توانید مسیر دلخواهتان را که تمایل دارید انتخاب کنید، انتخاب کرده و طبق راهنمای اپلیکیشن دال آن مسیر را طی کنید تا به مقصد برسید.

یکی از نکات قابل توجه در بخش مسیریابی اپلیکیشن دال، نمایش مسیرهایی است که از نظر مختلف برای رسیدن به مقصد مناسب هستند. به طور مثال اگر طی مسافت کمتر ولی با زمان بیشتر را می‌پسندید یا اینکه زمان رسیدن برایتان اهمیت دارد با ذکر اینکه مسافت زیادی طی کرده باشید.

اگر مقصدتان را نمی‌دانید، جستجو کنید

یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال امکان جستجوی مسیرهاست که به نوعی دال را به یک نقشه بسیار کامل نیز تبدیل می‌کند. یعنی شما می‌توانید برای مقصدی که نمی‌دانید کجاست جستجو کرده و با پیدا کردن مقصد، مسیریابی را انجام دهید و به راحتی از طریق مسیریاب  و راهنمای دال، به جاده بزنید و به مقصد برسید.

ذخیره مکان‌های دلخواه برای مسیریابی بهتر

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکشین نقشه و مسیریاب دال، امکان ذخیره بعضی از مکان‌های خاص روی نقشه است که به کاربر امکان می‌دهد در مواقعی که به آنها نیاز دارد به راحتی مسیر دسترسی آنها را ببیند و با توجه به مسیرهایی که کاربر طی کرده در سفرهای بعدی بهترین مسیر دسترسی به صورت خودکار در اختیار کاربر گذاشته شود.

دال به شما می‌گوید که کی می‌رسید!

یکی از قابلیت‌هایی که معمولا در اپلیکیشن‌های گوگل‌مپ و ویز مورد توجه کاربران قرار گرفته بود، قابلیت تخمین زمان رسیدن به مقصد بود که کاربران می‌توانستند با این تخمین حدودی، برنامه سفر خود را تنظیم کنند. این قابلیت در اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال نیز وجود داشته و کاربران می‌توانند به راحتی از این قابلیت استفاده کنند.

با راهنمای صوتی اپلیکیشن دال، مسافرت دقیق و ایمن داشته باشید

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که اپلیکیشن ویز در اختیار کاربران می‌گذاشت که البته یک اشکال بزرگ به نام ” انگلیسی بودن” داشت، امکان استفاده از راهنمای صوتی بود که پس از مسیریابی، کاربر می‌توانست از راهنمای صوتی اپلیکیشن برای مسیریابی استفاده کند. در اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال نیز این امکان وجود دارد که وقتی مسیریابی کردید و خواستید روی نقشه حرکت کنید، می‌توانید برای جلوگیری از تصادفات احتمالی برای مشاهده آدرس، از گوینده‌ای که به صورت صوتی مسیر را برای شما مشخص می‌کند استفاده نمایید.

یکی از تفاوت‌های جالب اپلیکیشن دال در بخش گوینده صوتی مسیر، وجود دو گوینده با جنس متفاوت است که کاربر می‌تواند بنا بر تمایل خود، گوینده زن یا مرد را انتخاب کند که تقریبا در معدود اپلیکیشن‌های موجود این امکان بسیار خاص و جالب بوده است که شاید بنا بر نیازهای بومی کشور طراحی شده است.

اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال چه ضعف‌هایی دارد؟

  • این اپلیکیشن صرفا برای سیستم عامل اندروید بوده و نسخه ios آن منتشر نشده است !
  • شباهت زیاد آن به ویز، بیشتر از آنکه احساس امنیت به کاربر بدهد، صرفا یک کپی برداری ناشیانه را نشان می‌دهد. نقشه این اپلیکیشن نیز از نقشه گوگل بوده که البته به بدی کپی‌برداری ظاهری از ویز نیست.
  • در زمانیکه می‌خواستیم این اپلیکیشن را تست کنیم، اپلیکیشن دو سه باری هنگ کرد و مجبور به بستن آن و دوباره ران کردن آن شدیم!
  • سرعت ناکافی عملکرد دال در هنگام مسیریابی و تغییر جهت‌ها نیز از مشکلاتی است که باید مورد توجه سازندگان آن قرار بگیرد.

 

 

برای دانلود اپلیکیشن دال از بازار ، اینجا کلیک کنید

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا