مکمل بنزین
گوناگونخبر

با دومین سوپر اسپرت هندی آشنا شوید

هندی‌ها در سال 2015  به‌جمع سوپراسپرت‌سازان دنیا پیوستند و اکنون دومین مدل از سوپراسپرت‌های این شرکت، معرفی شده است. بعد از عرضه سوپراسپرت آوانتی، شرکت هندی دی‌سی دومین خودروی خود را با نام TCA روانه بازار خواهد کرد. TCA از اسامی متریال‌های تیتانیوم، کربن و آلومینیوم گرفته شده و نمایشگاه دهلی 2018 محل رویارویی مردم با این خودرو بوده است.

شرکت هندی DC قصد دارد تنها ۲۹۹ دستگاه از این خودرو را تولید کند که حدود 60 دستگاه آن به‌ فروش رفته است. از لحاظ فنی اوضاع در محصول دوم شرکت هندی دی‌سی بهتر شده و آنها به‌جای پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر در TCA از یک موتور ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بهره گرفته‌اند که توانایی تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت را دارد.

برای سیستم انتقال قدرت TCA تنها یک گزینه درنظر گرفته شده است در حالی که در مدل قبل امکان انتخاب 2 مدل گیربکس وجود داشت. شرکت هندی دی‌سی از گیربکس ۶ سرعته‌ اتوماتیک در این خودرو بهره گرفته است. بر اساس اظهارات کمپانی DC سوپراسپرت TCA تنها 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا از شتاب صفر به 100 برسد. شرایط این خودرو نسبت به مدل قبلی بسیار بهتر شده و شاید با ارفاق بتوان نام سوپراسپرت را برای این خودرو برگزید.

بنابراعلام تیم طراحی دی‌سی از خودروهای معروف دنیا مانند لافراری و پاگانی زوندا در طراحی این خودرو الهام گرفته شده است. اگرچه طراحی این خودرو بسیار شبیه به مدل Zenvo ST1  است اما می‌توان گفت که DC در طراحی مدل جدید بسیار نسبت به قبل بهتر و حرفه‌ای‌تر عمل کرده است و آینده روشنی را در محصولات این کمپانی دید. کمپانی DCبرای محصول جدید خود قیمت تقریبی ۶۱ هزار دلار در نظر گرفته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بنظرم ماشینهای ایرانی بد که هیچ مزخرف است مردم ما ماشین خوب سوار نشدن که ببینند اتومبیل خوب یعنی چی ….تولید کننده های داخلی این لگن ها را تولید میکنند و چون بازار رقابتی وجود ندارد مردم ناچار به خرید این آشغالهایی هستند که به قیمت یک ماشین درجه یک و بروز آمریکایی اروپایی بفروش میرود و پس از شش ماه هم همه روانه تعمیرگاه میشوند در حالیکه تعمیر جهت ماشینهای بروز و برند دنیا واژه ایی غریبه است خود من یک آوانتی مدل نود دارم که هنوز پس از گذشت هفت سال از تولید آن و حدود دویست و بیست هزار کیلومتر پیمایش کوچکترین اشکالی ندارد و از راندن با آن احساس هیجان میکنید…بحرحال این مردم هستند که باید از خرید این لگنها خوداری کنند تا تولید کننده ورشکست شده از دور خارج شود و جایش را به تولید کننده های بهتر بدهد یا ناگزیر به تولید محصول با کیفیت شود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا