مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای لوکسی که دیگر ورود موقت هم نخواهند داشت!

به گزارش چرخان، روز گذشته بخشنامه‌ای توسط یکی از ارگان‌های دولتی منتشر شد که طبق آن ورود موقت خودروهای چند برند خاص و پرطرفدار بازار ممنوع شده و از این به بعد حتی پلاک گذر موقت نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد که واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.

طبق این بخشنامه که از سوی دستگاه دولتی صادر شده است ورود موقت خودروهای با برند پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی ممنوع شده و گمرک کشور موظف شده است که برای این برندها پلاک ورود به موقت صادر نکند و حتی خودروهای موجود در کشور که از این پلاک استفاده می‌کنند نخواهند توانست پلاک خود را تمدید نمایند.

ورود موقت

سال گذشته نیز بخشنامه‌ای صادر شد که طبق آن صرفا افرادی می‌توانستند نسبت به اخذ پلاک گذرموقت اقدام کنند که ساکن کشورهای خارجی بودند و حداقل 6 ماه در کشور مبدا ساکن بوده باشند که در صورت احراز این شرط، می‌توانستند از پلاک ورود موقت 3 ماهه استفاده کنند. پس از گذشت این 3 ماه در صورت توافق با گمرک و موافقت این ارگان می‌توانستند پلاک خود را تمدید کرده و در ایران بمانند.

گفتنی است که تعریف ورود موقت در قانون به این شرح است که کالای معین با تعلیق حقوقی که برای واردات آن صورت می‌گیرد برای مدت معین به کشور و خارج شدن آن پس از مدت معین شده. یکی از ویژگی‌های ورود موقت معاف بودن آنها از پرداخت بسیاری از حقوق‌های ورودی است ولی انجام تنظیمات و تشریفاتی که می‌بایست در گمرک انجام شود از ضروریاتی است که صاحبان این خودروها باید در گمرک انجام دهند. سایز جزئیات مربوط به واردات این موارد در صورتیکه ممنوع یا مشروط باشد بستگی به تصمیم‌گیری گمرک داشته و طبق نظر این ارگان تعیین تکلیف می‌شود.

ورود موقت

یکی از دلایلی که صاحبان برندهای پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی رو به استفاده از این پلاکها کرده‌اند همین موضوع است که بسیاری از هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کردند و می‌توانستند با تمدید هر سه ماه یکبار پلاک خود در داخل کشور از این خودروها استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: اطلاعیه تغییر پلاک خودروهای گذر موقت در ایران!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا