مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌ها

میتسوبیشی اوتلندر PHEV به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد

عصر امروز و در مراسمی که با حضور مدیران شرکت میتسوبیشی و آرین موتور پویا به همراه خبرنگاران برگزار گردید، خودروی اوتلندر PHEV به‌صورت رسمی برای بازار ایران رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم، کریس وارد، معاون اجرایی میتسوبیشی و دی‌اس در ایران بر روی صحنه آمد و ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین گفت: آرین موتور پویا در ۵ سال گذشته تلاش بسیاری کرده تا مشتریان ایرانی خودش را با ارایه محصولات ژاپنی راضی نگاه دارد. در طول این سال‌ها ما چندین محصول مختلف را تولید کردیم و یکی از اهداف‌مان دستیابی به رضایت کاربران بوده است.

امروز ما در بیش از ۴۰ نقطه در ایران خدمات پس از فروش انجام می‌دهیم و برنامه داریم تا آن را به ۵۰ نقطه برسانیم تا رضایت مشتریان را بیش از پیش کسب کنیم. در سال ۱۳۹۵ ما رتبه سوم در میان وارد کنندگان را کسب کردیم و تا زمانی که به مقام اول برسیم، دست از تلاش برنخواهیم داشت.

پس از کریس وارد، نوبت به یوتاکا یانو، مدیر فروش و مارکتینگ میتسوبیشی در خاورمیانه و آفریقا رسید، وی با ابراز خوشحالی از اینکه فرصتی یافته تا اوتلندر PHEV را معرفی کند، صحبتش را در ارتباط با شرایط کره زمین آغاز کرد و گفت: وضعیت جدی گرم شدن زمین که ما با آن روبه‌رو هستیم، به‌واسطه تولید دی‌اکسید کربن است که سبب شده تا با مشکلات زیادی روبه‌رو شویم. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا میزان تولید دی اکسید کربن تا سال ۲۰۲۵ بایستی بسیار کاهش یابد و برای همین تنها راهی که تولید کنندگان خودرو می‌توانند در پیش بگیرند، کاهش دادن آلایندگی است.

اولین خودروی الکتریکی میتسوبیشی در سال ۱۹۷۱ عرضه شد، خودروهای الکتریکی ما مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر رقبا دارند. در طی ۵۰ سال، میتسوبیشی موتورز شروع به تولید و توسعه خودروهای اکتریکی کرده است. بیش از ۲۰۰هزار خودرو در سراسر دنیا تحویل داده شده و PHEV خودروی شماره ۱ در اروپا و سال ۲۰۱۶ شده است. همچنین تا پایان سال ۲۰۱۷ اوتلندر PHEV بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه در ۵۰ کشور فروخته که بخش اصلی آن در اروپا قرار داشته است.

وی با اشاره به مزایای محصولات الکتریکی گفت: خودروهای الکتریکی بهترین عملکرد را برای محیط زیست به ارمغان می‌آورند، اگرچه خودروهای الکتریکی از مسافت‌های قابل پیمایش پایینی برخوردار هستند، به‌خاطر همین میتسوبیشی سیستمی را توسعه داد که موارد منفی این محصولات را پوشش دهد.

اوتلندر PHEV دارای ۲ موتور برقی بوده که یکی در بخش جلو و دیگری در پشت کار می‌کند. باتری محرک خودرو هم در زیر آن نصب شده است. این اتومبیل چند حالت مختلف رانندگی را فراهم می‌کند، اولین مود EV بوده که تنها با موتورهای الکتریکی و عدم فعالیت موتور بنزینی کار می‌کند. خودروهای هایبرید دارای چنین حالتی نیستند. دومین مود، با نام Series است که باز خودرو با موتور الکتریکی کار می‌کند اما موتور بنزینی به عنوان یک ژانراتور، انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. سومین مود، Parallel نام دارد که در آن موتور بنزینی هم به خودرو کمک می‌کند و البته موتور الکتریکی نیز کمک می‌کند. در حالت کلی مود مناسب به‌صورت اتوماتیک انتخاب می‌شود.

یوتاکا یانو در پایان گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی این محصول رانندگی نرم و بی‌صداست که بسیاری از نشریات انگلیسی از آن به عنوان یک قالی پرنده یاد کرده‌اند!

نفر بعدی که برای سخنرانی بر روی صحنه آمد، علی شکوهی، مدیر ارشد مارکتینگ آرین موتور بود. وی صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: خیلی خوشحال هستم که امروز این افتخار نصیبم شد تا در رونمایی از یک محصول جدید دیگر در خدمت‌تان باشیم.

وی سپس اشاره‌ای به تاریخچه تولید محصولات برقی کرد و گفت: در سال ۱۸۸۱، یک مخترع فرانسوی دوچرخه برقی را اختراع کرد و در ۱۸۸۸ اولین خودروی برقی به بازار معرفی شد. این مسیر تا جایی پیش رفت که تا سال ۱۸۹۹ اکثر تاکسی‌های نیویورک برقی بودند. پس از آن به علت ارزانی سوخت، تولید خودروهای برقی متوقف شد.

در سال ۱۹۶۰، یک محصول جدید برقی به بازار ارایه شد که از نظر فناوری بسیار نوآوری داشت. در سال ۱۹۷۰ میتسوبیشی، اولین خودروی برقی خودش را با نام مینی کار به بازار ارایه داد که تا اواخر قرن ۲۰ میلادی این روند ادامه یافت و سپس نوبت به جنرال موتورز رسید که محصول آن از نظر طراحی با سایر محصولات متفاوت بود.

سال ۲۰۰۲ را می‌توانیم متفاوت بدانیم زیرا اولین خودروی PHEV عرضه شد و در سال ۲۰۱۲ اولین اوتلندر PHEV تولید گردید که در ۲۰۱۶ دچار فیس لیفت شده و تا به امروز عرضه آن ادامه دارد.

شکوهی با اشاره به آمار فروش خودروهای برقی گفت: سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۵۴۰ هزار دستگاه خودرو فروخته شد که در ۲۰۱۶ به ۷۶۵ هزار عدد با رشد ۴۲ درصدی رسید که نشان از اقبال بالا به این محصولات دارد. این امر ناشی از دلایل زیادی چون ارزان‌تر بودن برق نسبت به سوخت فسیلی، پاک بودن و پایین بودن تعرفه‌ها و مالیات برای این محصولات دارد. این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۱.۲۰۰.۰۰۰ دستگاه رسیده که شاهد رشدی ۵۷ درصدی در فروش خودروهای برقی بوده‌ایم

مدیر ارشد مارکتینگ آرین موتور در پایان افزود: اوتلندر PHEV بیشترین سهم فروشش را در اروپا دارد که این موضوع نشان می‌دهد با توجه به سخت‌گیری‌های زیاد این قاره، کیفیت بالا و اقبال بلندی دارد.

آخرین نفراتی که برای سخنرانی بر روی صحنه آمدند، آقایان صالحی و سیفی بودند تا محصول جدید میتسوبیشی برای بازار ایران را به‌صورت کامل‌تری معرفی کنند. آن‌ها در ارتباط با اتومبیل جدید گفتند: شرکت آرین موتور پویا در راستای کاهش مصرف سوخت و همچنین آلایندگی هوا، قصد دارد تا این محصول را به بازار عرضه کند. قرار است ما تکنولوژی روز را به فروش برسانیم. قبل از هر چیزی تکنولوژی‌های خودروها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

از نظر سیستم مولد قدرت، خودروها به ۵ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. قدیمی‌ترین سیستم مربوط به خودروهای احتراق داخلی است که شامل موتورهای بنزینی و دیزلی می‌شود. در سطح بعدی به هیبریدها می‌رسیم که محصولاتی چون تویوتا پریوس در این رده قرار می‌گیرند. نمونه بعدی پلاگین هایبرید هستند که توسط برق شهر موتور آن‌ها شارژ می‌شود. در لول بعدی، محصولات PHEV قرار می‌گیرند که قابلیت پلاگین داشته و ضمن آنکه ترکیبی از یک خودروی هایبرید و الکتریکال هستند، قادرند تا در حدود ۶۰ کیلومتر با هر بار شارژ را طی نمایند. آخرین رده هم محصولات EV بوده که تماما الکتریکی هستند.

مزیت خودروهای PHEV نسبت به سایر اتومبیل‌ها، استفاده از دو منبع انرژی است. اگر شارژ باتری هم تمام شود، خودرو با استفاده از سوخت بنزینی به حرکتش ادامه می‌دهد. برای این اتومبیل نیازی به تعبیه ایستگاه‌های شارژ گوناگون هم نبوده و به یک‌باره به سیستم‌های توزیع برق نیز فشاری وارد نمی‌کنند.

خودروی PHEV می‌تواند در حالت برقی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر برسد و تا ۶۰ کیلومتر بدون نیاز به بنزین حرکت می‌کند. اوتلندر پلاگین هیبرید در حالت بنزینی تنها ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد و در حالت ترکیبی، مصرف آن فقط به ۱.۷ لیتر می‌رسد.

این خودرو از دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب استفاده می‌کند. باتری در زیر اتومبیل نصب شده و موتور احتراق داخلی ۲ لیتری داشته و ژنراتور، وضعیت تامین برق باتری را بر عهده دارد.

این خودرو در سمت عقب و چپ، پورتی دارد که قادر هستید با اتصال به برق شهر هم آن را شارژ کنید. برای این خودرو ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال گارانتی در نظر گرفته شده است که این میزان برای باتری ۸ سال است. از نظر فضای داخلی هم این محصول با اوتلندر معمولی دارای تفاوت‌هایی بوده و از تریم داخلی قهوه‌ای سیر بهره می‌گیرد. PHEV در ۶ رنگ متنوع به بازار ارایه خواهد شد.

قیمت در نظر گرفته شده برای میتسوبیشی اوتلندر PHEV معادل ۳۱۷ میلیون تومان بوده و برای خرید نقدی ۹ میلیون تومان تخفیف داده می‌شود و ۲ درصد نیز تا ۵ اسفند ماه برای این محصول باز کاهش در نظر گرفته‌ایم.

پس از این صحبت‌ها، نوبت به رونمایی رسمی از محصول جدید میتسوبیشی در ایران رسید که در مراسمی جالب، دو مدل از آن برای نمایش به تماشا گذاشته شد. در ادامه تصاویر بیشتری از این محصول را مشاهده می‌کنید.

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا