مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت لکسوس لقب قابل اطمینان‌ترین برند خودرو در آمریکا را تصاحب کرد

شرکت JD Power نتیجه مطالعات خود برای قابل اطمینان‌ترین برندهای خودرو سال 2018 در آمریکا را منتشر کرد. آمار منتشر شده توسط این کمپانی براساس تعداد مشکلات ایجاد شده برای صاحبان خودروهای تولیدی سال 2015، در سال گذشته میلادی است. به نظر می‌رسد این بخش از صنعت تغییرات مثبتی را تجربه کرده است چراکه شاهد بهبود 9 درصدی در نتایج امسال نسبت به سال گذشته هستیم. امسال شرکت لکسوس توانست لقب قابل اطمینان‌ترین برند خودرو در آمریکا را تصاحب کند.

شرکت لکسوس در رده نخست این لیست قرار دارد و بعد از آن به ترتیب شاهد حضور برندهای پورشه و بیوک در مقام‌های دوم و سوم هستیم. در لیست قابل اطمینان‌ترین خودروها، تویوتا شش نماینده دارد. لکسوس CT، لکسوس ES، لکسوس GS، لکسوس RX، تویوتا پریوس و تویوتا تاکوما محصولات حاضر از سوی این شرکت ژاپنی در لیست JD Power هستند که البته چهار عدد از آن‌ها مربوط به زیرمجموعه آن یعنی شرکت لکسوس است. بعد از تویوتا شرکت جنرال موتورز با پنج نماینده در لیست JD Power قدرت نمایی می‌کند. بیوک لاکروز، شورولت اکونیکس، شورولت مالیبو، شورلت تاورس و شورولت سیلورادو نمایندگان این کمپانی آمریکایی محسوب می‌شوند.

امتیازات براساس مشکلات ایجاد شده به ازای هر صد خودرو فروخته شده از یک برند، مورد محاسبه قرار گرفته است، بنابراین شرکتی که کمترین امتیاز را کسب کرده قابل اطمینان‌ترین برند محسوب می‌شود. در این رده‌بندی انواع مشکلات درنظر گرفته شده که برای مثال می‌توان به مشکلات موتور، وجود نقص در رنگ خودرو و حتی مشکل در اتصال بلوتوث اشاره کرد.

در لیست امسال به خوبی می‌توان بهبود کیفیت محصولات فیات را مشاهده کرد. این شرکت ایتالیایی در سال گذشته امتیاز 298 را کسب کرده بود ولی امسال توانست با صعود 106 امتیازی، موفق به کسب امتیاز 192 از طرف شرکت JD Power شود که پیشرفتی قابل توجه محسوب می‌شود. با وجود این پیشرفت، فیات در رده‌های آخر این جدول قرار دارد.

در پایین‌ترین جایگاه این لیست شاهد حضور برند کرایسلر هستیم که امتیاز 211 را کسب کرده که نسبت به امتیاز 159 سال گذشته، پسرفت زیادی را تجربه کرده است. شرکت لندروور با امتیاز 204 به سختی برای کسب لقب غیرقابل اطمینان‌ترین برند خودرو با کرایسلر رقابت کرد ولی در نهایت شکست را پذیرفت و به کسب عنوان دومین برند غیرقابل اطمینان در صنعت خودرو رضایت داد.

در پنجمین رده قابل اطمینان‌ترین برندهای خودرو، شرکت کره‌ای کیا قرار دارد. در حالی‌که گزارشات به مشکلات جزئی در خودروهای تولیدی این شرکت اشاره داشتند، ولی این آمار نشان می‌دهد که کیفیت محصولات آن در بلند مدت مناسب بوده و صاحبان خودروهای کیا از انتخاب خود رضایت کافی دارند.

براساس اعلام یکی از مقامات شرکت JD Power، کسب امتیاز بالا توسط شرکت‌های تولیدکننده خودرو در بررسی‌های صورت گرفته باعث می‌شود که افراد با خیال راحت‌تری خودروهای دست دوم این کمپانی‌ها را خریداری کنند. علاوه‌بر این موضوع، قابل اطمینان بودن یک برند باعث می‌شود که افراد علاقه بیشتری نسبت به خرید دستگاه‌های تولیدی آن‌ها از خود نشان دهند چراکه برای چندین سال می‌توانند به خوبی از اتومبیل خود بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی استفاده کنند.

این آمار با مشارکت 36896 صاحب خودرو به دست آمده است که البته تمامی خودروها تولید سال 2015 بوده‌اند، بنابراین لیست موردنظر مربوط به یک بازه سه ساله می‌شود. شرکت JD Power بررسی خود را در سه ماهه چهارم سال 2017 صورت داده است. به نظر شما اگر این بررسی در ایران انجام می‌شد، کدام برند لیاقت کسب عنوان قابل اطمینان‌ترین سازنده خودرو را داشت؟

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا