مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه ۲۰۱۸ کیا سید به صورت رسمی معرفی شد

نسل دوم کیا سید از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور داشته و در این مدت با فروش ۶۴۰ هزار واحد، درآمد مناسبی را برای سازنده کره‌ای خود به ارمغان آورده است. در حالی‌که نسل دوم این خودرو فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کرد ولی وجود رقبایی مانند هوندا سیویک، فولکس واگن گلف و نسخه جدید فورد فوکوس باعث شد که این شرکت به دنبال توسعه و معرفی نسل جدید محصول خود باشد. در همین راستا نسخه ۲۰۱۸ کیا سید قبل از شروع نمایشگاه خودرو ژنو به صورت رسمی معرفی شد.

دماغه نسل جدید همانند گذشته با الهام از چهره ببر طراحی شده است. با نگاه به این خودرو شاید حس کنید که مقداری از جذابیت آن نسبت به نسخه قبلی کاسته شده است که البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای محسوب می‌شود. با این وجود خریدار قادر به سفارش رینگ با اندازه ۱۵ تا ۱۷ اینچ برای اتومبیل خود خواهد بود تا چهره‌ای اسپرت‌تر به آن ببخشد.

نسخه ۲۰۱۸ کیا سید

کیا ادعا می‌کند که کیفیت ادوات کابین نسخه ۲۰۱۸ کیا سید نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و همچنین ارگونومی آن‌ها نیز بهتر شده است. زاویه قرارگیری کنسول مرکزی به گونه‌ای بوده که راننده در استفاده از آن با مشکلی مواجه نشود. تریم‌های مختلفی برای این خودرو درنظر گرفته شده که خریدار باتوجه به سلیقه خود می‌تواند از میان آن‌ها یکی را سفارش دهد. برای مثال می‌توان به استفاده از آلومینیوم، پلاستیک براق و چرم در کابین این خودرو اشاره کرد. ظرفیت صندوق عقب نسخه ۲۰۱۸ کیا سید از فولکس واگن گلف بیشتر بوده و به ۳۹۵ لیتر می‌رسد.

در نسخه استاندارد چراغ‌های این خودرو به صورت خودکار روشن می‌شوند ‌و همچنین از سیستم ورود بدون کلید نیز بهره می‌برد. اگر خریدار قادر به پرداخت هزینه بیشتری باشد می‌تواند نمایشگر ۸ اینچی لمسی و همچنین سیستم صوتی JBL را سفارش دهد. یکی دیگر از آپشن‌هایی که در دسترس خریداران قرار دارد، قابلیت هات‌اسپات وای‌فای است که باعث می‌شود سرنشینان به اینترنت دسترسی پیدا کنند. این ویژگی برای مسیرهای طولانی مفید خواهد بود. از سیستم‌های امنیتی موجود در این خودرو می‌توان به کروزکنترل فعال و سیستم هشدار خروج از خط اشاره کرد که هر دو از بروز تصادف جلوگیری می‌کنند.

برای این نسل کیا سید موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی درنظر گرفته شده است تا نیاز خریداران مختلف را پوشش دهد. یکی از گزینه‌های جذاب، موتور جدید ۱.۶ لیتری دیزل بوده که موفق به کسب استاندارد یورو 6d شده است. این موتور در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود که به ترتیب قادر به تولید ۱۱۳ و ۱۳۴ اسب بخار هستند. در نمونه بنزینی شاهد حضور سه موتور مختلف هستیم.

خریدار قادر به سفارش نسخه بنزینی نسل جدید کیا سید با موتورهای مختلف است. موتور سه سیلندر توربوشارژر با حجم ۱.۰ لیتر و قدرت ۱۱۸ اسب بخار، موتور تنفس طبیعی با حجم ۱.۴ لیتر و توان ۹۹ اسب بخار و موتور 1.4 لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۳۸ اسب بخار گزینه‌های پیش‌روی خریداران محسوب می‌شوند که مورد آخر جایگزین موتور قدیمی 1.6 لیتری این برند کره‌ای شده است.

تمامی نمونه‌های این خودرو به سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعته مجهز هستند، البته خریداران نسخه ۱.۴ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیترلی دیزلی قادر به سفارش خودروهای خود با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه خواهند بود. نسخه ۲۰۱۸ کیا سید دارای گارانتی ۷ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل مسافت است. هنوز قیمت این خودرو از سوی سازنده آن مشخص نشده است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا