مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه برقی اوپل کورسا در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود

شرکت اوپل که به تازگی به PSA پیوسته و توسط آن مدیریت می‌شود، در آینده قدم بزرگی را در دنیای خودروهای الکتریکی برخواهد داشت. محبوب‌ترین اتومبیل تولیدی این شرکت، خودروی هاچ‌بک اوپل کورسا بوده که فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کند. به تازگی عنوان شده که نمونه برقی این خودرو ساخته می‌شود. PSA در گذشته اعلام کرده بود که در آینده وارد بازار آمریکا خواهد شد بنابراین احتمال عرضه نسخه برقی اوپل کورسا در بازار این کشور وجود دارد.

براساس گزارشی از Automotive news، نسخه برقی اوپل کورسا یک سال بعد از شروع فروش نسل جدید این خودرو، معرفی می‌شود. بنابراین در سال ۲۰۲۰ باید منتظر ملاقات با آن باشیم. در اوپل کورسا جدید پلتفرم PSA جایگزین پلتفرم جنرال موتورز می‌شود که علت آن را باید در فروش این شرکت به PSA در سال ۲۰۱۷ جستجو کرد. جنرال موتورز از دهه ۳۰ میلادی تا سال ۲۰۱۷ مالکیت این برند را در اختیار داشت. این پلتفرم جدید برای خودروهای برقی و هیبریدی توسعه یافته است.

نسخه برقی اوپل کورسا اولین خودرو الکتریکی این برند محسوب نمی‌شود. قبل از واگذاری این شرکت به PSA، جنرال موتورز خودرو برقی شورولت بولت را تحت نام اوپل Ampera-a در اروپا عرضه کرد. در سال گذشته فروش این محصول در اروپا برابر با ۱۹۸۱ واحد بود. به علت تصاحب این برند توسط PSA، نسخه برقی اوپل در شهر زاراگوزا کشور اسپانیا تولید می‌شود و لقب اولین خودروی کاملا برقی تولید شده اوپل در اروپا را تصاحب می‌کند.

در حال حاضر اطلاعی از میزان پیمایش این خودرو با یکبار شارژ در دسترس نیست ولی با توجه به ابعاد کوچک اوپل انتظار می‌رود مسافت بالایی را بتوان با یکبار شارژ طی کرد. حدس می‌زنیم که این خودرو تا 200 مایل (320 کیلومتر) بتواند سرنشینان خود را همراهی کند. در حال حاضر خودروهای کوچک طرفداران زیادی در بازار آمریکا ندارند بنابراین شاید ورود نسخه برقی اوپل کورسا به بازار این کشور تجربه خوبی را برای PSA به همراه نداشته باشد. در نهایت باید گفت که توسعه خودروهای برقی باعث می‌شود که مصرف سوخت فسیلی توسط اتومبیل‌ها کاهش یابد، بنابراین از این اقدام اوپل باید استقبال کرد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا