مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی جیلی CG6، خودرویی اقتصادی با ظاهری نچندان جذاب!

بی شک، خودروهای سدان و اقتصادی ارزان قیمت در سرتاسر جهان از خریداران زیادی برخوردار هستند و این محصولات همواره بخش اعظمی از بازار خودرویی هر کشور را تشکیل می‌دهند. در ایران نیز با توجه به بودجه محدود خریداران، خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی طرفداران بی شماری را دارا بوده و مشتریان در این رده از اتومبیل‌ها، به دنبال مدل‌هایی با استهلاک پایین و دوام بالا هستند.

حال در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از جدیدترین سدان‌های اقتصادی و ارزان قیمت بازار یعنی جیلی CG6 بپردازیم و با نگاهی کلی به این خودرو، دلایل موفقیت احتمالی آن در بازار خودرویی ایران را بررسی خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با جیلی CG6 این‌گونه می‌توان گفت که این خودرو توسط خودروسازان بم که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه کرمان خودرو محسوب می‌شود، در اوایل سال جاری به بازار خودرویی ایران معرفی شده است و به اعتقاد کارشناسان، با توجه به پیشرانه و قیمت این خودرو، جیلی CG6 یکی از گزینه‌های معقول برای خرید از سوی خریداران محسوب می‌شود.

2-طراحی ظاهری و داخلی

پیرامون طراحی ظاهری این خودرو می‌توان گفت که جیلی CG6 دارای چهره‌ای ساده و معمولی است و نمی‌توان نکته خاصی را پیرامون طراحی بیرون این خودرو عنوان نمود. اما اگر بخواهیم به موارد مهم در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو اشاره کنیم، می‌بایست بخش‌هایی همچون چرغ‌های جلو با حالتی تهاجمی، نوار نارنجی رنگ موجود در چرخ‌ها برای القا حسی اسپرت تر، مه شکن‌های دایره‌ای شکل بر روی سپر و … را نام برد.

حال به طراحی درونی وکابین این خودرو می‌رسیم که در نگاه اول استفاده بیش از حد سازندگان این خودرو از پلاستیک در داشبورد و دیگر بخش‌ها بسیار مشهود است که این امر به خودی خود باعث شده تا کیفیت کابین این خودرو به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار داخلی کشور، نامطلوب ذکر شود. در همین رابطه، پیرامون نکات مهم طراحی اتاق داخلی این خودرو می‌توان به مواردی همچون فرمان اسپرت، وجود مانتیور در مرکز داشبورد و صندلی‌هایی کشیده و نسبتا راحت اشاره کرد

 

 

3-مشخصات فنی و عملکرد

پیرامون مشخصات فنی جیلی CG6 می‌توان گفت که این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاروی برابر با 136 نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو می‌بایست این نکته را خاطر نشان شد که جیلی CG6 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 13.1 الی 13.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

همچنین، در زمینه مصرف سوخت جیلی CG6 می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک مصرفی در حدود 8.3 الی 8.7 لیتر بنزین را دارا بوده و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، جیلی CG6 دارای مصرفی برابر با 5.9 الی 6.2 لیتر بنزین است که در نمودار سیکل ترکیبی، این خودرو چینی در هر صد کیلومتر مسیر جاده ای دارای مصرف سوختی برابر با 7.1 الی 7.3 لیتر بنزنین خواهد بود و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو4 اعلام شده است.

4-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با امکانات رفاهی این مدل می‌توان این‌گونه گفت که جیلی CG6 در مرکز تست سوانح و حوداث جاده‌ای کشور چین (C-NCAP) موفق به دریافت 5 ستاره کامل ایمنی شده است و در این بخش یکی از ایمن ترین خودروها به شمار می‌آید. همچنین، در رابطه با امکانات رفاهی جیلی CG6 می‌بایست به مواردی همچون فرمان الکترونیکی، آینه‌های جانبی گرم شونده، چراغ‌های مه شکن جلو، شیشه‌های برقی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، 6 عدد بلندگو، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، رادیو با پورت AUX، تهویه مطبوع دستی، سیستم دزدگیر ایموبلایزر، سیستم روشنایی تا درب منزل، رینگ های آلمینیومی، ماینتور و نویگیشن، سنسور پارک عقب، سانروف برقی، دوربین دید عقب، صندلی های چرمی و سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها در بالاترین سطح این خودرو اشاره کرد.

5-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت جیلی CG6 در بازار خودرویی ایران می‌توان گفت که این خودرو در نمونه اتوماتیک خود در حال حاضر دارای قیمتی برابر با 51 میلیون و 200 هزار تومان (رنگ خاص) بوده و شرکت خودروسازان بم که به عنوان تولیدکننده و عرضه کننده این خودرو به بازار کشور محسوب می‌شود، وظیفه خدمات پس از فروش و گارانتی این مدل را عهده دار است.

کلام پایانی

در پایان لازم است که چندین نکته مهم در رابطه با خرید جیلی CG6 را عنوان کنیم که نکته اول پیرامون این خودرو، مبحث خدمات و بازار دسته دوم آن است. زیراهمان‌گونه که می‌دانید، خودروهای چینی در اغلب موارد دارای بازار دسته دوم بدی بوده و پس از گذشت چند سال از خط تولید خودروسازان خارج می‌شوند و تهیه قطعات مصرفی آن‌ها نیز بعد از چند سال کمی سخت است.

نکته دوم در رابطه با این خودرو، رقبا قدر و پر فروش آن در بازار داخلی کشور هستند. در همین رابطه، رقبای این خودرو در بازار داخلی کشور در حال حاضر محصولی اعم از تندر پلاس، دنا پلاس، پژو 207، برلیانس سری 200 و 300، تندر نود اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در نمونه‌های صفرکیلومتر و کارکرده بوده و جیلی CG6 برای رقابت با این خودروها در بازار داخلی ایران، راهی بسیار طولانی را در پیش دارد.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. قدرت موتورش تو ایران 105 اسب اعلام کردن ولی سایت جیلی نگاه کرده بودم مدل اتومات فکر کنم 98 اسب بود، روسها هم عدد پایینتری گفته بودن، شتاب ماشین نسبت به وزنش پایینه بنظرم 105 اسب منطقی نیست

    1. داداش منابع متفاوته ولی اون چیزی که تو ایران اعلام شده ماهم میگیم دیگ ماشین های اقتصادی چین بعضی وقتا تو اعداد ارقام یکم اغراق میکنن

  2. سلام
    القاء نظر شخصی کار درستی نیست
    ظاهر ماشین امری سلیقه ای است
    و البته تا جایی که دیدم و شنیدم همه میگن تو این رنج قیمت این ماشین جزو زیباترین طراحی هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا