مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش اختلاف 6 میلیونی قیمت کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی در شب عید!

به گزارش چرخان، به نقل از خبرگزاری فارس بازار خرید خودرو با افزایش شدید متقاضیان روبه‌رو شده است. این افزایش تقاضا از نزدیک شدن به روزهای آغازین سال جدید حکایت دارد، اما موضوع این است که با محدودیت عرضه خودروسازان داخلی شاهد اختلاف قیمت چشم‌گیر بین کارخانه و بازار هستیم.

به طوری که اختلاف قیمت در خودروهایی با قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان می‌رسد. به عنوان مثال: خودروی پژو پارس ال‌ایکس با قیمت کارخانه‌ای ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، این روزها با قیمت ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. که شاهد اختلاف قمیت چیزی حدود ۶ میلیون تومان هستیم. همچنین خودروی سمند ال‌ایکس قیمت کارخانه‌ای ۳۱ میلیون تومان و ۳۰۰ هزار تومان است. در حال حاضر در بازار با قیمت ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود (ناگفته نماند افزایش قیمت این خودرو در بازار پیش‌تر ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود)

همچنین خودروی پژو ۴۰۵ مدل جی‌ال‌ایکس در حال حاضر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. که شاهد اختلاف قیمت ۳ میلیون تومان نسبت به کارخانه هستیم.
در مورد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز شاهد رشد ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار هستیم که در حال حاضر این خودرو با قیمت ۳۶ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. (قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است)

این تمام ماجرا نیست. افزایش قیمت از کارخانه و بازار در خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد. اختلاف قیمت در خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان از کارخانه و بازار حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان است. برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ باید به قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم. (ارزش کارخانه‌ای این خودرو ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است) قابل توجه است که قیمت این خودرو در بازار تا ۱ ماه پیش حدود ۵۰۰ هزار تومان زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسید.

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در حال حاضر در بازار با رشد ۲ میلیون تومانی روبه‌رو شده است و به قیمت ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

خودروی دنا که قیمت کارخانه‌ای ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد در بازار به قیمت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و معامله می‌شود. حدود ۵ میلیون تومان افزایش اختلاف قیمت کارخانه‌ای دارد. این اختلاف قیمت کارخانه‌ای در بازار خودروهای داخلی در حالی در بازار شب عید با افزایش روبه‌رو شده است که کنترل قیمت‌ها و وضعیت بازار نیازمند نظارت دستگاه‌های مربوط به ویژه سازمان حمایت است.

مهدی درکی

حدود یک سال است که به پیشه مترجمی و نویسندگی مطالب در دنیای خودرو وارد شده ام. تلاش‌بر این است تا با قرار‌ دادن مطالب روز خودرویی در اختیار هموطنان رضایت خاطر شما عزیزان میسر گردد... .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا