Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مزدا به دنبال تسخیر جایگاه تویوتا

بسیاری از شرکت‌های خودروساز، آرزو دارند بتوانند به جایگاه تویوتا دست‌یابند و به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی معمولا محصولات جدید خود را با خودروهای پرفروش دنیا که بیشتر با لوگوی تویوتا شناخته می‌شوند، مقایسه می‌کنند. مزدا در اکثر مواقع موتورها و هندلینگ خودروهای خود را با بی‌ام‌و آلمان مقایسه می‌کند. اما بنظر می‌رسد اکنون این شرکت به‌دنبال چیز دیگری است.

این کمپانی به تویوتا فکر می‌کند. در این میان اولویت برخی از خودروسازان تغییر کرده است بطور مثال سیاست‌های کلی بی‌ام‌و دچار تغییر شده است. علاقه‌مندان این برند می‌دانند که بی‌ام‌و در زمینه هندلینگ در جهان حرف نخست را می‌زند اما خریداران به‌دنبال چیز دیگری هستند. آنها به عناصری مانند لوکس بودن، قدرت موتور و … توجه می‌کنند و بی‌ام‌و نیز برای جلب نظر مشتریان این بخش‌ها را نیز جدی گرفته است.

بنظر می‌رسد با توجه به اهداف مزدا این کمپانی به سراغ تویوتا رفته و قصد دارد در زمینه تولید محصولات باکیفیت با این برند رقابت داشته باشد. به نقل از سایت AutoGuide توجه مزدا به مهندسی نسل جدید تویوتا کمری جلب شده است و قصد دارد محصولات خود را برای رقابت با این خودرو آماده کند. معرفی پیشرانه جدید مزدا، با نام اسکای‌اکتیو X این نظریه را تایید می‌کند. در حال حاضر این موتور توسط بخش تحقیق و توسعه مزدا در ایروین کالیفرنیا آزمایش شده است. بنابر اظهارات یکی از مهندسان مزدا، نسل قبلی کمری با یک سواری مایوس کننده، فروش فوق‌العاده‌ای داشت و نسل جدید این خودرو با شرایط بهتر، فروش بیشتری نیز خواهد داشت بنابراین مزذا نیاز دارد که قوی‌تر کار کند تا با بهبود کیفیت رانندگی بتواند این رقیب ژاپنی را کنترل کند.

این شرکت ژاپنی قصد دارد فناوری جدید احتراق تراکمی با جرقه‌زنی مشخص، برای پیشرانه بنزینی با قابلیت فشرده‌سازی سوخت را در نمایشگاه ژنو امسال، به عموم نمایش دهد. بنابر اخبار و ادعاهای منتشر شده، موتور اسکای‌اکتیو X مزدا از لحاظ مصرف سوخت و تولید گارهای مخرب، شرایط فوق‌العاده‌ای دارد. هنوز مشخص نیست این موتور در کدام محصول مزدا به‌کار گرفته خواهد شد اما بنابر ادعاهای منتشر شده، مدل جدید مزدا 6 با پیشرانه‌ ۲.۵ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.