مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هیوندای سانتافه به صورت رسمی در کره جنوبی معرفی شد

شرکت هیوندای از نسل جدید سانتافه در کشور کره جنوبی رونمایی کرد. این شرکت علاوه‌بر انتشار تصاویر بیشتر از نسل جدید هیوندای سانتافه برخی از مشخصات فنی و ویژگی‌های فنی آن مخصوص بازار کره جنوبی را نیز اعلام کرد.

خریداران نسل جدید هیوندای سانتافه در کشور کره جنوبی می‌توانند این محصول را با سه موتور مختلف سفارش دهند. دو نمونه از موتورهای مورد استفاده در این نسل توربو دیزلی هستند و حجمی برابر با 2.0 لیتر و 2.2 لیتر دارند. گزینه دیگر یک موتور بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر بوده که حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد.

انتقال قدرت تمامی این موتورها به وسیله یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌پذیرد و این جعبه دنده می‌تواند با سیستم چهار چرخ متحرک هیوندای HTRAC هماهنگ شود. در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با موتورهایی که در آمریکا عرضه می‌شوند اظهار نظری کرد ولی به احتمال زیاد شاهد فروش نسخه‌های مجهز به موتور دیزلی در این کشور نخواهیم بود.

همانند رندرها و تصاویری که در گذشته از نسل جدید هیوندای سانتافه منتشر شده بود، طراحی این خودرو به هیوندای کونا شباهت دارد. در حالی‌که نمی‌توان طراحی این دو اتومبیل را کاملا یکسان دانست، ولی سانتافه از طراحی هدلایت و جلو پنجره مشابه با کونا بهره می‌برد.

بخش نقره‌ای رنگ بالای جلو پنجره که چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند، حسی خاصی را به خریدار منتقل می‌کند. در داخل کابین با طراحی بسیار خوب و زیبایی روبه‌رو هستیم. در بخش داخلی نسل جدید هیوندای سانتافه از یک نمایشگر 7.0 اینچی دیجیتال استفاده شده و همچنین داشبورد و درب‌های آن نیز دارای دوخت بوده که جلوه‌ای خاص به کابین بخشید‌ه‌اند.

اگرچه از این خودرو به صورت رسمی در کشور کره جنوبی رونمایی شده ولی در نمایشگاه خودرو ژنو می‌توانیم با او ملاقات کرده و با طراحی آن بیشتر آشنا شویم. طول نسل جدید هیوندای سانتافه برابر با 187.8 اینچ (4770 میلی‌متر) است. نسل کنونی این خودرو در بازار آمریکا در دو نسخه مجهز به سه ردیف صندلی و دو ردیف صندلی به فروش می‌رسد که به ترتیب طولی برابر با 193.1 اینچ ( 4904 میلی‌متر) و 185 اینچ (4699 میلی‌متر) دارند. بنابراین طول نسخه جدید در میان این دو نسخه قرار می‌گیرد.

در حال حاضر اطلاعی از نسخه‌ای که در آمریکا عرضه می‌شود در دسترس ما قرار ندارد. هیوندای در اروپا سانتافه را در دو نسخه استاندارد و گرند عرضه می‌کند که نمونه اول دارای پنج تا هفت صندلی و نسخه دوم به شش تا هفت صندلی مجهز است.

هیوندای برای این محصول خود از سیستم ایمنی جدید و هوشمندی بهره گرفته که به کمک آن از وقوع تصادفات جلوگیری می‌شود. اگر از کنار، خودرویی به سانتافه نزدیک شود، محصول هیوندای به راننده هشدار می‌دهد ولی اگر راننده واکنشی نشان ندهد، این سیستم خود واکنش نشان داده و ترمز می‌کند. یکی دیگر از سیستم‌های امنیتی مورد استفاده در این خودرو باعث می‌شود در زمانی‌که از پشت خودرویی به نسل جدید هیوندای سانتافه نزدیک شود، درب‌ها به صورت خودکار و موقت قفل شده تا در صورت تصادف، باز نشوند و امنیت سرنشینان حفظ شود.

در نمایشگاه خودرو ژنو با نسل جدید سانتافه بیشتر آشنا خواهیم شد ولی هم‌اکنون تنها باید به این اطلاعات و همچنین تصاویر بسنده کرد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا