مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی لوکسژن U6، کراس اووری جدید از سوی خودروسازان تایوان!

همواره خودروسازان چینی از سالیان گذشته تاکنون در حوزه تولید اتومبیل، پیشرفت چشم گیری را داشته‌اند و روز به روز در حال تصاحب انواع بازارها در سرتاسر جهان هستند. در همین رابطه، یکی از شرکت‌های تازه تاسیس و موفق این حوزه، لوکسژن نام دارد. البته لازم به ذکر است که لوکسژن متعلق به کشور تایوان بوده، اما به عنوان یک برند زیر مجموعه چینی‌ها به شمار می‌آید.

 پیرامون همین موضوع، اگر به این شرکت خودروساز تایوانی نگاهی بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که لوکسژن در سال 2009 به دست یک خانواده متمول تاسیس شد که نام این خودروساز از ترکیب 2 کلمه LUXURY (لوکس) و GENIUS (هوشمند) گرفته شده و در زمره خودروسازانی طبقه بندی می‌شود که محصولاتشان را با تکیه بر دانش بومی و بدون هیچ گونه کپی کاری و تقلیدی تولید می‌کنند.

لازم به یادآوری‌ست که لوکسژن در ابتدای راه خود در سال 1955، وظیفه مونتاژ و تولید محصولات نیسان و میتسوبیشی را برعهده داشت. با این تفاسیر، حال به سراغ معرفی یکی از محصولات جدید این شرکت در بازار خودرویی ایران، یعنی U6 می‌رویم.

1- معرفی کلی

پیرامون معرفی کلی این خودرو این‌گونه می‌توان گفت که U6 یکی دیگر از خودروهای جذاب و کاربردی این برند تایوانی به شمار می‌آيد. در همین رابطه، این مدل در واقع یک کراس اوور شهری محسوب شده و خودرویی امروزی و با امکاناتی جذاب قلمداد می‌شود.

2- طراحی ظاهری و داخلی

همانند دیگر محصولات لوکسژن، U6 نیز دارای طراحی ظاهری زیبایی است. این خودرو در نمای جلو دارای همان زبان طراحی مرسوم مابین مهندسان این کمپانی بوده و مانند دیگر خودروهای این شرکت، از جلو پنجره‌ای نسبتا بزرگ و نمایی تهاجمی سود می‌برد.

 از نکات جذاب در بخش جلویی این خودرو می‌توان به چراغ‌هایی بزرگ و کشیده که درون خود نورهای LED مخصوص روشنایی روز را جای داده‌اند، یک نوار کرومی در مرکز صندوق جلو که آرم لوکسژن وسط آن قرار دارد، طراحی جذاب سپر جلو با مه شکن‌هایی دایره شکل درونش و خطوط ایجاد شده بر روی کاپوت اشاره کرد.

در نمای جانبی نیز مهدسان این برند تایوانی همانند دیگر محصولات این شرکت، طراحی زیبایی را به نمایش گذاشته‌اند و با ایجاد خطوط متعدد بر روی درب‌ها و گلگیرها، نوار کرومی حاشیه شیشه‌ها و رینگ‌های 5 پر و اسپرت، جلوه خاصی را به این قسمت بخشیده‌اند.

سرانجام به بخش انتهایی این خودروی زیبا می‌رسیم و همانند قسمت ابتدایی، طراحان این شرکت با چراغ‌هایی زیبا که درون آن‌ها طرح گرافیکی خاصی در جریان است، به همراه اسپویلر موجود بر بالای شیشه عقب و وجود چراغ‌های مه شکن بر روی سپر، سعی در جذاب نگه داشتن تمامی بخش‌های ظاهری این خودرو کرده‌اند

در رابطه با طراحی داخلی U6 نیز می‌بایست این‌گونه گفت که همانند طراحی ظاهری، مهندسان این شرکت تایوانی در بخش داخلی هم کمی و کاستی را بروز نداده و با توجه به قیمت این خودرو، جنس متریال استفاده شده درون اتاق داخلی بسیار رضایت بخش است.

همچنین نمای نیم دایره‌ای داشبورد، مانیتوری بزرگ و 12 اینچی، فرمانی اسپرت به همراه شیفترهای دنده، طراحی زیبای ادوات در بخش مرکزی داشبورد، تیونرهای گردان در کنار ستون‌های خودرو در هنگام روشن بودن، طرح جالب دریچه‌های هوا و … باعث هرچه جذاب تر شدن طراحی داخلی این خودرو نزد خریداران احتمالی شده است.

3- مشخصات فنی و عملکرد

در رابطه با مشخصات فنی و عملکرد این خودرو این‌گونه باید گفت که لوکسژن U6 از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با 1.8 لیتر و مجهز به سامانه توان بخش یا همان توربوشارژ است که قادر به تولید قدرتی برابر با 177 اسب بخار و گشتاوری برابر با 256 نیوتن متر خواهد بود که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسن ژاپن، به چرخ‌های جلو انتقال می‌باید که در واقع این‌گونه می‌توان گفت که U6 یک خودروی محرک جلو یا همان FWD است.

در رابطه با عملکرد این خودرو، منابع زیادی در دسترس نیست، اما با توجه به نیروی تولیدی این موتور و وزن U6 (تقریبا 1500 کیلوگرم)، این خودرو طبق نظر کارشناسان می‌تواند در زمانی نزدیک به 11.2 الی 11.6 ثانیه به سرعتی برابر با صدکیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 185 کیلومتر خواهد بود.

همچنین، پیرامون مصرف سوخت این خودرو نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که به ادعای لوکسژن، U6 در هر صدکیلومتر مسیر، به صورت ترکیبی مصرفی کمتر از 7.7 لیتر بنزین را به خود اختصاص خواهد داد و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو5 اعلام شده است.

4-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی این خودرو این‌گونه می‌توان گفت که لوکسژن U6 در رده قیمتی خود دارای امکانات بسیار فراوانی بوده که برخی از آن‌ها را در خودروهایی با قیمتی بیش از 250 میلیون تومان شاهد هستیم.

 در همین رابطه اگر بخواهیم به بخشی از امکانات این مدل اشاره کنیم، می‌بایست مواردی همچون 6 کیسه هوا، سیستم‌ ورود بدون کلید، دکمه استارت، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل کیفیت هوای کابین، سیستم تصویری حرفه‌ای کمپانی HTC، کامپیوتر سفر، فرمان پذیری صوتی، گرمکن صندلی‌های جلو، تودوری چرم صندلی‌ها، تودوزی چرم فرمان،‌ تنظیم آینه بغل‌ها به صورت برقی به همراه گرمکن، باز و بست آینه‌های جانبی برقی به صورت اتوماتیک، سانروف، سنسور نور ، چراغ‌های هالوژن،‌ ترمز BAS، ترمز هوشمند BOS، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، ضد هرزگردی TCS، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کمک در سربالایی HAC، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه دید عقب، رادار نقطه کور، درب صندوق برقی، فناوری هوشمند پخش تصاویر از زوایا و نقطه کور، کروز کنترل و… را نام برد.

5-قیمت و زمان عرضه

پیرامون عرضه و فروش انبوه U6 این‌گونه باید گفت که شرکت آرمان موتور کویر که به عنوان تنها نماینده رسمی و شریک تجاری لوکسژن در ایران محسوب می‌شود و وظیفه واردات و خدمات دهی به محصولات این برند تایوانی را عهده دار است، قیمت احتمالی این خودرو را در حدود 155 الی 165 میلیون تومان برای بازار خودرویی ایران اعلام کرده و زمان عرضه انبوه آن را اوایل اردیبهشت سال آینده عنوان نموده است. همچنین، تمامی محصولات این برند تایوانی طبق گفته عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی آرمان موتور کویر، دارای 5 سال گارانتی خواهند بود.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا