مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌ها

بررسی اپلیکیشن رهاد ؛ نقشه و مسیریاب آفلاین ایرانی

همین چند ماه گذشته بود که خبری در رسانه‌ها منتشر شد و طبق آن مسیریاب معروف و محبوب ویز از دسترس خارج شد و بسیاری از کاربران ایرانی که از این اپلیکیشن برای مسیریابی خود استفاده می‌کردند برای جبران این کمبود به دنبال اپلیکیشن جایگزین بودند که البته طبق معمول در پی راه‌افتادن موج راه‌اندازی اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریاب، اپلیکیشن‌های زیادی در این زمینه راه‌اندازی شد.

اپلیکیشن رهاد جزو اپلیکیشن‌های ساده در زمینه نقشه و مسیریابی است که البته به اندازه دیگر رقبایش نتوانسته کاربر جذب کند و همچنین به ظاهر و امکانات نرم‌افزارش بپردازد که این موضوع در بدو ورود به این اپلیکیشن به وضوح قابل مشاهده است. در ادامه بررسی اپلیکیشن رهاد را خواهید خواند.

با اپلیکیشن رهاد موقعیت آنلاین خود را ببینید

یکی از ویژگی‌های قابل ذکر اپلیکیشن نقشه و مسیریاب رهاد امکان مشاهده موقعیت آنلاین کاربران است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی بتوانند به موقعیت خود دسترسی داشته باشند و با اطلاعاتی که این اپلیکیشن در اختیارش می‌گذارد به مقصد موردنظرش برسد. طبق گفته مسئولین این اپلیکیشن، دسترسی رهاد به موقعیت مکانی کاربر طبق آخرین متدهای موجود در اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریاب بوده و به صورت کاملا دقیق این امکان صورت می‌گیرد.

اطلاعات کامل و نقشه‌ قابل قبول

یکی از امکانات و قابلیت‌های قابل ذکر اپلیکیشن رهاد  امکان مشاهده بسیاری از مکان‌های خدماتی در اطراف کاربر است که باعث می‌شود هنگامیکه در شهری نا آشنا حضور دارد بتواند از طریق این اپلیکیشن به مکان‌های موردنظر دسترسی داشته باشد. به طور مثال در شهری برای مسافرت حضور دارید و دچار مشکل و یا بیماری می‌شوید و نمی‌دانید که باید به کجا مراجعه کنید و آدرس نزدیکترین بیمارستان یا مرکز درمانی به خود را نمی‌دانید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید به نزدیک‌ترین مراکز درمانی دسترسی داشته باشید و با مسیریاب این اپلیکیشن به بیمارستان بروید.

همچنین اگر در جاده‌ای هستید و نمی‌دانید که مرکز خدماتی نزدیک به شما که دارای جایگاه سوخت است، کجا قرار دارد و باید چند کیلومتر دیگر رانندگی کنید، به راحتی می‌توانید از طریق این اپلیکیشن اطلاعات جامعی را به دست بیاورید.

همچنین از دیگر امکانات اپلیکیشن رهاد امکان آدرس‌یابی است که به کاربران امکان می‌دهد با وارد کردن نام محل موردنظرشان و یا بخشی از محل موردنظرشان به صورت حدودی به محل موردنظر دسترسی پیدا کنند و اطلاعات کاملی از مکان مدنظرشان را مشاهده نمایند.

مکان‌های دلخواهتان را نشانه‌گذاری کنید و با رهاد سفر کنید

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در بررسی ما در چرخان با آن مواجه شدیم این بود که در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند با مشخص کردن نقاط مختلف به عنوان منزل، محل کار و یا هر جای دیگر هنگام مسیریابی در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنند. این امکان در اپلیکیشن رهاد به کاربران کمک می‌کند تا در هر جایی که هستند بتوانند فاصله خود را با مکان‌های مشخص شده مشاهده کرده و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای دسترسی به آنها انجام دهند.

مسیرهای روزمره خود را مشخص کنید!

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب اپلیکیشن رهاد امکان تعیین مسیرهایی است که معمولا نیاز به آنها دارید و توانایی حفظ مسیر آنها را ندارید. نگران نباشید و به راحتی مسیرهای دلخواهتان را در این اپلیکیشن وارد کنید و در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده کنید. به طور مثال مسیر منزلتان تا منزل هر یک از دوستان و آشنایان را به راحتی می‌توانید در این اپلیکیشن وارد کنید و زمانی که قصد سفر به منزل آنها را داشتید، صرفا کافیست آدرس مورد نظر را لمس کنید و بدون آنکه هیچ گزینه دیگری را لمس کنید، همه اطلاعات لازم برای سفر به مقصد را مشاهده کنید و به صورت خودکار مسیریابی را مشاهده نمایید.

نقشه در اپلیکیشن رهاد قابلیت شخصی‌سازی دارد

یکی از امکانات جالب در اپلیکیشن رهاد این است که کاربران می‌توانند نقشه موجود در اپلیکیشن رهاد را که همان نقشه گوگل است شخص‌ سازی کنند. بدین معنی که کاربران می‌توانند با وارد کردن محل‌های دلخواه در نقشه و حذف موارد غیر ضروری صرفا مواردی را در نقشه ببینند که دوست دارند و دلشان می‌خواهد. مثلا فروشگاههای دلخواهتان را در نقشه اضافه کنید، رستوران‌های موردعلاقه‌تان را در نقشه علامت‌گذاری کنید و یا محل و منزل عزیزانتان را در نقشه مشخص نمایید و هنگام سفر در شهر می‌توانید به نزدیک‌ترین محل‌های دلخواه خود دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن رهاد چه ضعف‌هایی دارد؟

در بررسی‌هایی که انجام دادیم به چند مورد از ضعف‌های این اپلیکیشن برخورد کردیم که لازم بود برای آگاهی شما و مسئولین این اپلیکشین مطرح کنیم.

نقشه این اپلیکیشن به سختی لود می‌شود!

یکی از ایراداتی که هنگام بررسی در این اپلیکیشن مشاهده کردیم لود بسیار سخت و کسل‌کننده نقشه است. اگر شما برای استفاده از نقشه عجله دارید پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن رهاد استفاده نکنید چرا که باید دقایق زیادی را برای لود کامل این اپلیکشین منتظر باشید.

عدم جذابیت ظاهری و گرافیکی اپلیکیشن

یکی دیگر از ایرادات اساسی اپلیکیشن رهاد عدم جذابیت ظاهری این اپلیکیشن است که باعث می‌شود در همان لحظه ورود احساس بدی به کاربر منتقل شود. شاید از طرفی مسئولین این اپلیکشین بگویند که سعی ما بر عدم شباهت ظاهری به ویز بوده است ولی اگر عدم شباهت به ویز منجر به طراحی همچین اپلیکیشنی با این ظاهر می‌شود، بهتر است که با شباهت به ویز، تجربه کاربری بهتری برای کاربران ایجاد کرد.

برای دانلود اپلیکیشن نقشه و مسیریاب رهاد روی آیکون بازار کلیک کنید

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا