مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه فیس‌لیفت هیوندای توسان را در تصاویر جاسوسی جدید ببینید

به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از نسخه فیس‌لیفت هیوندای توسان منتشر شده است. متاسفانه خودرو موجود در این تصاویر به خوبی توسط پوششی محافظ پوشانده شده است که باعث می‌شود نتوانیم به طراحی این محصول پی ببریم. با این وجود انتظار داریم که طراحی بیرونی نسخه فیس‌لیفت هیوندای توسان تغییری چندانی نسبت به نمونه کنونی موجود در بازار نداشته باشد.

از ورود آخرین نسل هیوندای توسان به بازار تنها سه سال زمان می‌گذرد بنابراین نباید انتظار معرفی نسل جدید آن را در آینده نزدیک داشته باشیم. هیوندای سعی دارد با معرفی نسخه فیس‌لیفت، طراحی این دستگاه را جذاب‌تر کرده و آن را به تکنولوژی‌های جدید خود مجهز کند تا قادر به رقابت با دیگر محصولات موجود بازار باشد.

انتظار می‌رود طراحی چراغ‌های نسخه فیس‌لیفت هیوندای توسان دچار تغییر شده و این سازنده کره‌ای برای محصول خود سپر و جلوپنجره جدیدی را درنظر گرفته باشد. براساس نسخه‌ای که خریدار سفارش می‌دهد، چراغ‌های مورد استفاده در این دستگاه تغییر خواهد کرد. براساس تصاویر منتشر شده از نمونه آزمایشی، نسخه استاندارد این خودرو به چراغ‌های هالوژن مجهز خواهد شد و نمونه‌های گران‌تر آن از چراغ‌های LED بهره می‌برند.

بنابر اطلاعاتی که در گذشته منتشر شده بود، موتورهای مورد استفاده در نسخه فیس‌لیفت هیوندای توسان تغییراتی چندانی نخواهد داشت. در همین راستا مشتریان در آمریکا قادر به انتخاب میان دو موتور برای این خودرو خواهند بود. یکی از این گزینه‌ها موتور بنزینی ۲ لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۴ نیوتون متر گشتاور است.

نمونه دیگر موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر GDI بوده که توانی برابر با ۱۷۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۴ نیوتون متر دارد. این امکان وجود دارد که موتورهای مورد استفاده در نمونه نهایی دارای قدرت بیشتر باشند و توسط چندین بهبود، آلایندگی کمتری تولید کنند که البته نمی‌توان در رابطه با این موارد اظهارنظر قطعی کرد.

در اروپا علاوه‌بر گزینه‌های بالا، دو موتور دیزلی نیز برای خریداران درنظر گرفته شده است. این دو نمونه حجمی برابر با ۱.۶ و ۲.۰ لیتر دارند و همانند نسخه‌های بنزینی تغییری چندانی را نسبت به نسل کنونی تجربه نخواهند کرد. در بخش انتقال قدرت این خودرو شاهد استفاده از گیربکس شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه خواهیم بود.

باتوجه به این موضوع که هیوندای به تازگی نسخه مجهزتر توسان را روانه بازار کرده است، نباید انتظار داشته باشیم که نسخه فیس‌لیفت هیوندای توسان در آینده نزدیک و یا قبل از اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. احتمال معرفی این نسخه در نمایشگاه خودرو لس آنجلس که در ماه نوامبر برگزار می‌شود وجود دارد. در حال ظاهر نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که با هیوندای توسان ۲۰۱۹ در این نمایشگاه دیدار می‌کنیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا