Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فروش بنزین 980 تومانی در بعضی از جایگاههای سوخت قانونی است؟

به گزارش چرخان، در طی روزهای اخیر یک شایعه در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که بنزین در حال ارزان‌شدن است و به دلیل کاهش فروشی که در جایگاهها وجود دارد، قیمت بنزین کاهش یافته تا مردم بیش از قبل اقدام به سوختگیری کنند. این شایعه در حالی منتشر میشد که شایعات زیادی در مورد افزایش قیمت بنزین وجود دارد و حتی در مجلس بحث بنزین 1500 تومانی مطرح بود!

امیر وکیل زاده، نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگویی که با رسانه‌ها داشت گفت: اینکه یک جایگاه سوخت از محل کارمزد خودش، نرخ سوخت را کاهش دهد امری غیرقانونی و ممنوع نیست. اما باید دید که محل تامین بنزین یک جایگاه در اصفهان که دست به چنین کاری می‌زند کجاست که می‌تواند بنزین را زیر قیمت عرضه کند و هزینه‌هایش را نیز تامین نماید!

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه افزود: در یکی از شهرهای کشور جایگاه داران اینگونه تصمیم گرفته بودند که در ساعات 12 تا 6 صبح، قیمت بنزین را کاهش دهند و هر لیتر بنزین را با قیمت 980 تومان عرضه کنند. طبق صحبتهای انجام شده، آنان معتقد بودند که تقاضای خرید ایجاد شده در پی این تصمیم، هزینه‌هایشان را جبران میکرده است و از این طریق فروش خود را افزایش دادند.

بنزین معمولی و سوپر

وکیل زاده در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در پی اقدامات این چنین گفت: این اقدام در حالی انجام می‌شود که تمامی جایگاه‌داران کشور سوخت را با قیمت هزار تومان عرضه می‌کنند و انجام اقدامات این چنین خارج از قاعده بوده و نباید انجام شود. این اقدامات اذهان عمومی را به سمت شرکت ملی نفت می‌برد که چرا این قبیل طرحها در سرتاسر کشور اجرایی نمی‌شود و سوالات دیگری که واضح است. البته بررسی چنین طرح‌هایی امکان‌پذیر است که در سرتاسر کشور اجرایی شود. تنها چیزی که در قانون ذکر شده این است که سوخت نباید بالاتر از قیمت تکلیفی یعنی هزار تومان عرضه شود.

وی در پایان به موضوع تغییر کاربری بعضی از جایگاههای سوخت اشاره کرد و گفت: مساله تغییر کاربری جایگاههای سوخت به دلیل نیاز مبرم کشور به این جایگاهها بسیار سخت و ناممکن است چرا که 3500 جایگاه موجود در کشور به گونه‌ای پراکنده شدند که بتوانند جوابگوی نیاز 80 میلیون لیتر بنزین در روز باشند و در صورت کاهش هر مقدار از این تعداد جایگاههای سوخت، امکان ایجاد اختلال در روند سوخت‌رسانی خواهد بود. تلاش ما بر این است که بتوانیم جایگاهها را به سودرسانی برسانیم و صاحبان برند را برای راه‌اندازی جایگاه سوخت راضی کنیم.

2 دیدگاه
  1. مهدی می گوید

    سلام
    باید بنزین رو ارزون کنن
    میان گرون هم می کنن؟

    1. ذاکری می گوید

      بنزین که اگر فوب خلیج فارس و ترکیه و… حساب کنیم خیلی بالاتر باید باشه ولی نکته اینجاست که آیا درآمد ما ایرانی ها درآمد فوب خلیج فارس و ترکیه هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.