مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو توسعه نسل جدید موتورهای بنزینی را متوقف می‌کند

موتورهای موجود در خودروهای حال حاضر ولوو، آخرین نسخه موتورهای بنزینی این شرکت محسوب می‌شوند. این برند لوکس سوئدی تایید کرده که توسعه موتورهای بنزینی را متوقف می‌کند و در آینده نزدیک تمامی محصولات خود را به موتورهای برقی مجهز می‌کند.

در مراسم رونمایی از ولوو V60، مدیرعامل این برند سوئدی، Hakan Samuelsson، در مصاحبه‌‌ای با Road & Track اعلام کرد که پایان عمر موتورهای بنزینی نزدیک است و شرکت تحت مدیریت وی توسعه این نوع موتورها را متوقف می‌کند. این شرکت اعلام کرده که بودجه‌ای را برای نسل‌ آینده موتورهای بنزینی خود درنظر نگرفته است. با این وجود نسل کنونی موتورهای بنزینی این شرکت در محصولات ولوو به‌کار گرفته می‌شوند.

این شرکت قصد دارد خودروهایی که از سال ۲۰۱۹ به بعد وارد بازار می‌کند، یک نسخه برقی داشته باشد. در کنار این محصولات برقی، ولوو از چندین خودرو هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز رونمایی خواهد کرد.

موتورهای بنزینی حال حاضر این برند سوئدی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر و توربوشارژر دوقلو با حجم ۲.۰ لیتر هستند. براساس این گزارش محصولات آینده این شرکت به موتورهای برقی قدرتمند مجهز می‌شوند و به لطف این موتورها از سیستم دو دیفرانسیل متمایل به عقب بهره می‌برند.

به نظر می‌رسد ولوو محصولات کاملا برقی خود را با برند پولستار روانه بازار می‌کند. اولین مدل پولستار، پولستار 1 کوپه بوده که یک خودرو هیبریدی است ولی با این وجود تمامی محصولات آینده این شرکت کاملا الکتریکی خواهد بود. پولستار درنظر دارد از خودروهایی بیشتری در آینده رونمایی کند.

در آینده از اتومبیل‌های پولستار 2 و پولستار 3 رونمایی خواهد شد که به ترتیب سدانی کاملا برقی و یک SUV کاملا الکتریکی هستند. این احتمال وجود دارد که از خودروی چهارمی نیز رونمایی شود که کانورتیبل باشد. شرکت ولوو به دنبال توسعه محصولات بیشتر در رده سدان، کراس‌اوور، SUV و استیشن واگن است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا