مکمل بنزین
گوناگونخبر

ممنوعیت تردد خودروهای دیزل قدیمی در دو شهر آلمان

به‌تازگی دادگاه اجرایی فدرال لیپزیگ آلمان، حق قانونی و رومی را به شهرهای اشتوتگارت و دوسلدورف این کشور داده است تا این مسئولان این شهرها در مناطق با آلودگی بیشتر بتوانند از تردد خودروهای دیزل قدیمی جلوگیری کنند.

این تصمیم جدید که از ورود این خودروهای قدیمی که باعث تولید آلودگی زیادی در سطح شهرها می‌شوند جلوگیری خواهد کرد، ممکن است به‌عنوان یک تصمیم پیشتاز برای بقیه شهرهای آلمان و البته کشورهای اروپایی که با این مشکل زیست‌محیطی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در آینده‌ای نزدیک به این کشورهای اروپایی نیز انتقال پیدا کند. درست سال قبل میلادی بود که 70 شهر آلمان با محدودیت‌های خاصی درزمینهٔ تولید NOx (اکسید نیتروژن) روبرو شدند.

طبق گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، در حال حاضر چیزی حدود 15 میلیون خودروی دیزل در آلمان وجود دارند که تنها 2.7 میلیون از آن‌ها از استانداردهای یورو 6 برخوردار هستند. به این معنا که این تصمیم جدید که ممکن است به‌زودی در شهرهای دیگر آلمان نیز اجرایی شود، تأثیرات وسیعی در این خودروها و راننده‌های آن‌ها خواهد داشت.

در کشورهای دیگر اروپایی نیز شهرهای مهم و بزرگی مانند پاریس، مادرید اسپانیا، مکزیکوسیتی و آتن یونان هستند که طبق برنامه خود قرار است تا سال 2025 از تردد خودروهای دیزل در مناطق مرکزی خود جلوگیری کنند. تعدادی از خودروسازان مانند پورشه و تویوتا نیز از برنامه خود برای حذف خودروهای با پیشرانه دیزل در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا