مکمل بنزین
گوناگونخبر

جک J5 برقی معرفی شد؛ پیمایش 500 کیلومتر با تکنولوژی آلمان!

پیش از این در مقاله‌ای به تولید و جایگزینی نسخه برقی جک J5، با نسخه بنزینی این خودروی چینی اشاره کرده بودیم و حالا ظاهرا شمارش معکوس برای عرضه این خودروی نسبتا متفاوت در بازارِ کشور چین آغاز شده است.

نسخه برقی جک J5 با نام iEV A50 شناخته شده و در حالت استاندارد توان پیمایش 500 کیلومتر را خواهد داشت. به گفته مسئولان کمپانی JAC؛ این خودرو در آوریل سال 2018 و در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی پکن رسما معرفی شده و تا مارس سال جاری میلادی راهی بازارِ شلوغ سدان‌های الکتریکی در کشور چین خواهد شد.

 این خودرو احتمالا یکی از موفق‌ترین خودروهای برقی کمپانی JAC خواهد بود؛ زیرا برای ساخت و توسعه آن از ذهن خلاق و ایده‌پرداز مهندسین چندین برند مطرح، از جمله فولکس‌واگن آلمان استفاده شده است.

بدنه و محیط داخلی جک iEV A50 کاملا متمایز و دلگرم کننده است؛ زیرا در جلو و عقب شاهد اعمال تغییرات زیادی از طرف طراحان JAC بودیم و نوارهای آبی رنگ فراوانی به تقلید از برخی خودروسازان مطرح جهانی استفاده شده است. پیشرانه الکتریکی این خودرو 144 اسب‌بخار توان داشته و قدرت خود را با استفاده از باتری‌های 60 کیلووات ساعتی تامین می‌کند.

باتری‌های مذکور در زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند و در بهترین شرایط با یک‌بار شارژ کامل؛ توان پیماش 400 کیلومتر را برای خودروی iEV A50 فراهم می‌کنند. به غیر از باتری‌های 60 کیلووات ساعتی iEV A50؛ باید به باتری‌های 47 کیلووات ساعتی این خودرو هم اشاره کرد. با شارژ باتری‌های مذکور خودرو 330 کیلومتر حرکت کرده و بعد از آن از باقی مانده توان باتری‌های 60 کیووات ساعتی استفاده می‌شود!

باتری‌های مورد بحث را می‌توان با بهره‌گیری از حالت شارژ سریع، در 1.5 ساعت تا 80 در صد شارژ کرد. در صورت استفاده همزمان از تمام باتری‌های iEV A50؛ قدرت پیشرانه آن به 150 اسب‌بخار رسیده و حداکثر سرعت آن به 150 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به غیر از اینها باید به وجود یک صفحه نمایش 10.4 اینچی به تقلید از کمپانی تسلا، دسته دنده‌ای به تقلید از کمپانی BMW، دوربین 360 درجه، کروزکنترل،  صندلی‌های چرمی و… در خودروی iEV A50 اشاره کرد.

گفتی است که قیمت تقریبی این خودرو حدود 70 هزار یوان، یعنی 11100 دلار آمریکا اعلام شده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا