Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین ؛ حس نوستالوژی نقشه‌های قدیمی!

برای بسیاری از ما ایرانی‌ها پیش آمده است که زمانی برای رفتن به شهری یا آدرس دیگری در شهر خودمان و یا پیدا کردن بعضی از مکان‌ها ساعتها در نقشه‌های کاغذی دنبال مکان مورد نظر گشتیم و یا برای رفتن به شهر دیگری به دنبال جاده‌های مناسب بوده‌ایم که همه اینها با یک مشکل بزرگ همراه میشد که راههای مختلفی در حالی قابل مشاهده بودند که امکان راهنمایی خاصی در نقشه وجود نداشت و انتخاب بر عهده خودمان بود که کدام مسیر را برای حرکت انتخاب کنیم.

به طور مثال بسیاری از مکان‌ها مانند بانکها، بیمارستانها، خودپردازها، داروخانه‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی، جایگاههای سوخت، نانوایی‌ها، مدارس، کتابخانه‌ها، مساجد، سینما، کارواش و صرافی و دیگر مراکز خدماتی قابل مشاهده نبود و صرفا می‌بایست به کتب قطوری مراجعه می‌کردیم که معلوم نبود بتوانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم یا خیر!

اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین

با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای دست و پاشکسته‌ای در زمینه نقشه منتشر شدند که البته به دلیل ضعف در پشتیبانی سیستم عامل‌های قدیمی، قدرت چندانی نداشتند ولی با ظهور سیستم عامل اندروید، این اشکال برطرف شد و دست برنامه نویسان برای تولید نقشه‌های بهتر باز شد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که اتفاقا سابقه خوبی نیز در بین کاربران داشته و توانسته رضایت حدود 200 هزار نفر کاربر را برای نصب کسب کند، اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین است که به کاربران امکان می‌دهد بدون اینکه نیاز به نرم افزارهای مختلف داشته باشند، به نقشه آفلاین با امکانات و جزئیات بسیار خوب دسترسی داشته باشند و بتوانند برای سفر به هر شهر و آدرسی از این اپلیکیشن بسیار جالب استفاده کنند.

ویژگی‌های مختلفی برای این اپلیکیشن قابل ذکر است ولی مهم‌ترین نکته‌ای که در نگاه اول در مورد اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین قابل ذکر است، ظاهر نوستالوژیک این اپلیکیشن است که قبل از هر چیز دیگر خودنمایی می‌کند. فونت استفاده شده در معرفی مکان‌ها و همچنین استفاده از طراحی قدیمی گوگل مپ باعث شده است که کاربرانی که قبلا با نقشه‌های کاغذی روزگار “خوش سفری” را طی کرده‌اند، بتوانند احساس خوبی با این اپلیکیشن داشته باشند و اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین را به عنوان جایگزین خوب برای نقشه‌های کاغذی انتخاب کنند.

در ادامه به معرفی بعضی از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن می‌پردازیم و سپس به بعضی از ضعف‌های موجود در اپلیکیشن اشاره می‌کنیم که امیدواریم موارد مطرح شده که در حین کار با این اپلیکیشن متوجه آنها شدیم، مورد استفاده مسئولین اپلیکیش قرار بگیرد.

نقشه کامل ایران بطور آفلاین و بدون نیاز به اینترنت

مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن که البته ماهیت اصلی آن را تشکیل می‌دهد، امکان دسترسی کاربران به نقشه کامل کشورمان است که به صورت کامل به کاربر امکان می‌دهد تا به اطلاعات جزئی از مکان‌های تفریحی و خدماتی شهرهای بزرگ کشور دسترسی داشته باشد. یکی از اشکالات موجود در اپلیکیشن‌های مشابه، نیاز به دسترسی مداوم به اینترنت است که در صورت عدم اتصال، بسیاری از کاربردهای این اپلیکیشن‌ها غیرقابل استفاده می‌شود ولی در اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین همه امکانات با بارگزاری کامل دیتا در گوشی کاربران، بدون اتصال به اینترنت قابل دسترسی است.

مکان و شهرهای دلخواه خود را بدون اینترنت جستجو کنید

یکی دیگر از امکانات خوب این اپلیکیشن که بدون نیاز به اینترنت قابل استفاده است، امکان جستجو مکان‌های دلخواه کاربران در سرتاسر کشور در نقشه آفلاین این اپلیکیشن است. بدین صورت که شما می‌توانید بدون مشکل به هر شهر و اطلاعات جزئی از مکان‌های تفریحی و خدماتی دلخواه دسترسی داشته باشید. این امکان تقریبا در اکثر اپلیکیشن‌های مشابه بدون اتصال به اینترنت امکان‌پذیر نبوده و عملا کاربران در هنگامی که دسترسی به اینترنت ندارند، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های نقشه را نیز نخواهند داشت.

به صورت آفلاین مسیریابی کنید

یکی دیگر از امکانات قابل ذکر در مورد اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین امکان مسیریابی است که همانند بسیاری از اپلیکیشن‌های نقشه در این اپلیکیشن نیز وجود دارد . اما نکته جالب در مورد اپلیکیشن در حال بررسی ما در چرخان، امکان مسیریابی در حالتی است که کاربر به اینترنت دسترسی ندارد. نکته مهم در مورد استفاده از این قابلیت اپلیکیشن، دانلود دیتای موردنیاز اپلیکیشن برای مسیریابی آفلاین است.

با توجه به بررسی‌های قبلی ما در چرخان در مورد اپلیکیشن‌های مختلف نقشه و مسیریابی، تقریبا به جز یکی دو مورد از اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی، بسیاری از اپلیکیشن‌ها این امکان را ندارند و به طور کامل برای مسیریابی نیاز به اینترنت دارند. این قابلیت جزو قابلیت‌های برتر بخش اپلیکیشن مذکور به شمار می‌رود که البته در صورت اجرا شدن اپلیکیشن قابل ذکر است!

مراکز تفریحی و خدماتی را در همه شهرهای کشور ببینید

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه که در حین کار با این اپلیکیشن متوجه آن شدیم، جمع‌آوری اطلاعات کامل از مراکز خدماتی و تفریحی کل کشور است. با تست‌هایی که در شهرهای مختلف انجام دادیم، اطلاعات مراکزی مانند: بانکها، بیمارستانها، خودپردازها،  داروخانه‌ها، جایگاههای سوخت، مدارس، کتابخانه‌ها، مساجد، سینماها، کارواش‌ها، ایستگاه تاکسی، صرافی، آتش نشانی، کلانتری ، اداره پست، فرودگاه، مراکز همایش، مراکز ورزشی، نمایشگاهها، هتل‌ها، موزه‌ها، مکان‌های گردشگری، شهرداری‌ها، کمپ‌های استراحتگاهی و بسیاری از مراکز دیگر قابل مشاهده است.

دیدنی‌های ایران را در اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین ببینید

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب اپلیکیشن در حال بررسی ما، امکان مشاهده نقاط گردشگری کل کشور است که با جزئیات جالب از سوی اپلیکیشن امکان یک سفر آگاهانه را برای کاربران امکان پذیر می‌سازد. شما پس از انتخاب شهر موردنظرتان می‌توانید بر روی جاذبه‌های گردشگری لمس کنید و سپس مراکز گردشگری مهم شهر مورد نظرتان را ببینید. به نظر این ویژگی قابلیت خوبی برای گردشگران به نظر می‌رسد که برای گردشگران با خودروی شخصی یک اپلیکیشن ضروری محسوب می‌شود.

موقعیت‌های دلخواه را به نقشه اضافه کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن امکان اضافه کردن نقاط دلخواه به نقشه است. این عملکرد اپلیکیشن ما را به یاد نقشه‌های کاغذی می‌اندازد که مراکز مهم را روی نقشه علامت میزدیم و یا آدرس دوستان و آشنایان را روی نقشه مشخص می‌نمودیم تا در سفرمان از این علامت گذاری‌ها استفاده کنیم. در این اپلیکیشن نیز امکان اضافه کردن هر نوع محل دلخواه وجود دارد که کاربر می‌تواند صدها مورد دلخواه را به نقشه اضافه کند.

موقعیت خود را برای دیگران ارسال کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین، امکان ارسال لوکیشن کاربران با جزئیات دلخواه برای دیگران است. شما می‌توانید با جزئیات دلخواه، لوکیشن خود را برای دیگران ارسال کنید و آنها را به استفاده از اپلیکیشن دعوت کنید.

اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین چه ضعف‌هایی دارد؟

در ادامه به بعضی از ضعف‌های موجود در این اپلیکیشن می‌پردازیم که امیدواریم با همت مسئولین آن برطرف شده و به بهتر شدن این اپلیکیشن منجر شود.

عملکرد کند و بسیار سنگین اپلیکیشن

یکی از نکاتی که بسیار ما را در بررسی اپلیکیشن اذیت کرد و باعث شد بارها مجبور به بستن اپلیکیشن و دوباره باز کردن آن شویم، سنگین بودن آن و هنگ کردن آن بود که بهتر است برای این موضوع فکری شود و در آپدیت‌های بعدی این مشکل مرتفع شود.

مسیریابی این اپلیکیشن اشکال دارد

ما در بررسی خود نتوانستیم از امکان مسیریابی این اپلیکیشن استفاده کنیم. صرفا با توجه به توضیحات نسبت به معرفی آن پرداختیم. نبود این ویژگی می‌تواند حکم مرگ این اپلیکیشن را صادر کند چرا که رقبای این اپلیکیشن به طرز قابل توجهی در بحث مسیریابی فعال هستند.

پک‌های اضافی و کسل کننده

بسیاری از امکانات این اپلیکیشن به صورت بسته‌های جداگانه باید نصب و اضافه شوند. این موضوع در مورد مسیریابی، نقشه آفلاین و … قابل مشاهده است که بهتر بود همه چیز در زمان نصب اضافه شود تا از دانلود چندین و چندباره و وقت گذاشتن چندباره جلوگیری شود.

 

برای دانلود اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین روی آیکون بازار کلیک کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.