مکمل بنزین
خبرداخلی

اگر در نوروز 97 با خودروی شخصی قصد سفر به جزیره کیش را دارید، بخوانید!

به گزارش چرخان، یکی از اتفاقات خوبی که معمولا در ایام نوروز و تابستان هر سال رخ می‌دهد، این است که بسیاری از مردم ایران با خودروی شخصی خود به مسافرت می‌روند و به گشت و گذار می‌پردازند که این اتفاق در ایام نوروز به اوج خود می‌رسد که دلیل این مسافرت‌ها آب و هوای خوبی است که اکثر مناطق ایران دارد که از جمله این مناطق جزیره کیش است که به دلیل مساحت اندک و حجم بالای مسافرتها به این جزیره زیبا، مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش تصمیم گرفتند در ایام نوروز 97 شرایط خاصی برای مسافرین در نظر گرفته شود که در ادامه می‌توانید بخوانید.

طبق اطلاعیه صادر شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش، تمامی خودروهای خارجی به جز مدلهای زیر 85  و همچنین تمامی خودروهای داخلی به جز خودروهای زیر مدل 90 می‌توانند در نوروز 97 به این جزیره زیبا سفر کنند. در این اطلاعیه حداکثر مدت زمان اقامت هر خودرو در جزیره کیش 5 روز اعلام شده است که در صورت تخلف از این قانون، مسافرین می‌بایست به ازای هر روز تاخیر در خروج از جزیره جزیمه سنگینی را بپردازند.

نوروز 97

همچنین طبق اطلاعات موجود در اطلاعیه، هزینه ورود هر خودرو به جزیره کیش 200 هزار تومان تعیین شده است که طبق بررسی‌های ما این هزینه به جز هزینه‌های نقل و انتقال خودرو و سایر موارد است. این هزینه در بندر چارک و بندر آفتاب از مسافرین اخذ می‌شود و بدون پرداخت این مبلغ، اجازه ورود به جزیره صادر نمی‌شود.

علیرضا قائدیان دبیرستاد نوروزی کیش در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشت، با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسافرین در ایام نوروز 97 گفت: ما در بندر آفتاب و سایر مکان‌های مشخص شده، آمادگی کامل برای استقرار خودروهای مسافرین و همچنین استراحت آنها فراهم کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با خدمات‌دهی مناسب ایام خوبی را برای آنها بسازیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در تکمیل توضیحات مربوط به قوانین حضور مسافرین در جزیره کیش گفت: این طرح از 27 اسفند تا 15 فروردین اجرایی می‌شود. تمامی مسافرین می‌بایست دارای بلیط رفت و برگشت باشند که قوانین ذکر شده و مدت 5 روز بر مبنای همین بلیط‌ها محاسبه می‌شود. همچنین خودروهای وانت، اتوبوس، کامیونت و مینی‌بوس حق ورود به جزیره را نخواهند داشت که بدیهی است خودروهای حامل مواد فاسد شدنی و غذایی که دارای مجوز هستند، از این قانون مستثنا می‌شوند.

طبق اعلام معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش این طرح قطعا از زمان گفته شده اجرایی خواهد شد و اغماضی در مورد مسافرین صورت نخواهد گرفت. پس مسافرین به گونه‌ای باید برنامه‌ریزی کنند که مشمول جریمه نشوند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا