مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو XC40 به عنوان خودرو سال 2018 اروپا انتخاب شد

خودرو سال 2018 اروپا مشخص شد. ولوو XC40 که یک SUV کامپکت محسوب می‌شود توانسته این جایزه را تصاحب کند. این خودرو که در سپتامبر سال گذشته معرفی شده در برابر رقبای خود عملکرد مناسبی را از خود نشان داده است. این خودرو برنامه مراقبت توسط ولوو (Care by Volvo) را به جهانیان معرفی کرد.

این برنامه در حقیقت یک سرویس اشتراکی بوده که با پرداخت حق اشتراک آن به صورت ماهانه، تمام هزینه‌های مربوط به مالکیت خودرو از جمله بیمه و تعمیر و نگهداری آن به صورت کامل پوشش داده می‌شود.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل کمپانی سوئدی ولوو در رابطه با این جایزه گفته است:

کسب این جایزه توسط ولوو XC40 در بهترین زمان ممکن صورت گرفته است. در حال حاضر ولوو برای اولین بار سه خودرو SUV را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. بازار خودروهای کراس اوور رشد سریعی را تجربه می‌کند و ولوو XC40 باعث می‌شود ما در این بازار جایگاه مناسبی را پیدا کنیم.

کسب این جایزه توسط XC40 نشان دهنده تلاش جدی ولوو برای تولید محصولی مناسب در این سگمنت است. معمولا خودروهای SUV کامپکت (کراس اوور) نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر نمونه‌های بزرگتر هستند که در اغلب اوقات این محصول کپی شده عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد و خریداران را ناامید می‌کند.

XC40 از این الگو پیروی نمی‌کند و اولین خودرو این شرکت سوئدی محسوب می‌شود که از پلتفرم جدید “معماری ماژولار کامپکت” این کمپانی بهره می‌برد. در آینده محصولات بیشتری از سوی ولوو با این پلتفرم روانه بازار می‌شود. ولوو اعلام کرده که بازار واکنش مثبتی نسبت به این خودرو از خود نشان داده به گونه‌ای که در ابتدا 20 هزار سفارش برای این محصول در آمریکا و اروپا ثبت شد.

در آینده نزدیک ولوو XC40 در بازار چین عرضه می‌شود. در حال حاضر چین بزرگترین بازار خودرو در جهان بوده و محصولات کراس اوور در این کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ساموئلسون در ادامه اضافه کرد:

ما استراتژی روشنی برای رشد در این بازار داریم و متعهد هستیم که در زمینه ایمنی خودرو، خدمات ارتباطی و برقی کردن محصولات خود در بازار رهبری را برعهده بگیریم. XC40 نشان از تعهد ما به مشتریان دارد. با عرضه این محصول به دنبال بررسی واکنش خریداران هستیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا