مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیستم جدید چراغ های دیجیتال در مرسدس میباخ کلاسS به همراه تصاویر!

اکثر دوستداران حوزه خودرو و مخصوصاً عاشقان شرکت نام‌آشنای مرسدس بنز با نوآوری‌ها و فن‌آوری‌های به‌روزی که مرسدس میباخ کلاس S در این سال‌ها پا به عرصه وجود گذاشته است آشنایی دارند.

این بار نیز این شرکت نوآور آلمانی چراغ‌های جلویی را روی این مدل قرار داده است که در نوع خود یک حرکت روبه‌جلوی عالی محسوب می‌شوند. چراغ‌هایی که نور آن‌ها نه‌تنها باعث آسیب زدن به چشم‌های رانندگان دیگر نمی‌شود، بلکه می‌توانند شکل‌هایی را نیز روی خیابان ایجاد کنند.

این فن‌آوری جدید بانام چراغ‌های دیجیتال شناخته‌شده و باهدف ایجاد یک دید بسیار شفاف و عالی برای راننده خودرو طراحی و تولیدشده‌اند. اما این چراغ‌ها چگونه کار می‌کنند؟ هر چراغ دارای یک چیپست است که این چیپست ها در درون خود دارای بیش از یک‌میلیون بازتاب‌دهنده میکرو هستند. به این معنا که درمجموع، آن‌ها دارای بیش از دو میلیون بازتاب‌دهنده نور در درون خود هستند. این چراغ‌ها با حس‌گرهای زیاد تعبیه‌شده در خودرو، سیستم ناوبری و دوربین‌های به‌کاررفته در سطح خودرو هماهنگ و متصل شده‌اند. هماهنگی که منجر به یک تنظیم خودکار، بسته به شرایط جاده و دیگر شرایط آن خواهد شد.

اینجاست که قابلیت ایجاد نور چراغ‌های جلو بدون کوری موقت برای رانندگان دیگر خود را نمایان می‌کند. قابلیتی که با این چند میلیون بازتاب‌دهنده نور می‌تواند به‌صورت خودکار و کاملاً عالی نور خود را تنظیم کند.

اما بخش دیگر سیستم چراغ‌های دیجیتال مرسدس میباخ این است که این چراغ‌ها می‌توانند شکل‌هایی را روی جاده و جلوی دید راننده ایجاد کنند. بسته به اینکه کدام سیستم ایمنی خودرو و یا کمک-راننده در حال کار کردن است، این چراغ‌ها می‌توانند هشدارهایی را روی جاده برای راننده ایجاد کنند. برای مثال، در مواقعی که راننده خودروی میباخ در حال عبور از یک منطقه ساخت‌وساز بوده و یا از کنار یک پیاده‌رو در حال عبور است و یا ده‌ها موقعیت دیگر، این سیستم می‌تواند کارایی خود را به‌خوبی نشان دهد.

همچنین می‌تواند علائم هشداری برای سرعت غیرمجاز، عبور از خط‌کشی‌های جاده، وسایلی که از نقاط کور خودرو در حال عبور هستند، فاصله تا ترافیک و … از خودروی جاده ایجاد کند.

سیستم چراغ‌های دیجیتال مرسدس میباخ قرار است تا اواسط سال 2018 رونمایی شود. بااین‌وجود، این سیستم جدید برای عرضه در کشورهای دیگر نیاز به مجوزهای قانونی آن‌ها دارد. زیرا این فن‌آوری ممکن است باعث پرت شدن حواس دیگر رانندگان در جاده‌ها شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام دوست من . مطلب های بسیار مفیدی در این سایت قرار میدی. امیدوارم روز به روز موفق تر بشی✋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا