مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی نزدیک به پلستار 1 در نمایشگاه ژنو

Polestar اولین کوپه بزرگ خود را در چین و اواخر سال 2017 عرضه کرد، اما طرفداران این خودروساز تا به حال منتظر مدل مناسب بازار اروپا بودند که پلستار برای پاسخ این طرفداران محصول جدید خود را به ژنو آورد. از 13 مارس، خریداران در اروپا قادر خواهند بود که با پرداخت مبلغ 2500 یورو این خودروها را برای سال 2019 سفارش دهند.

Thomas Ingenlath، مدیر اجرایی شرکت پلستار در مصاحبه خود گفت: “تا به امروز، ما بیش از 6،000 مشتری خواهان Polestar 1 داریم که پیش‌بینی می‌شود این آمار بیشتر شود”. این کمپانی در حال حاضر ظرفیت تولید 500 ماشین در سال دارد که به‌دنبال افزایش ظرفیت نیز است.  طبق گزارشات، Polestar 1 قیمتی از 130،000 تا 150،000 یورو (161،260 دلار به 186،000 دلار) خواهد داشت و مسئولان شرکت برای بالا بردن ظرفیت، قصد دارند تولید خود را بصورت دو شیفت در کارخانه جدید چین ادامه دهند. همچنین پلستار قصد دارد بازارهای مهم دنیا علاوه بر چین را پوشش دهد.

Polestar قبلا بعنوان کمپانی ساخت موتورهای ولوو فعالیت می‌کرد، اما اخیرا این خودروساز به‌صورت جداگانه تحت مالکیت جیلی فعالیت خود را آغاز نموده است. پلستار 1 با استفاده از پلت فرم SPA ولوو و بدنه فیبر کربن برای صرفه جویی در وزن طراحی شده و پلاگین هیبریدی منبع قدرت این خودرو است.  600 اسب بخار (447 کیلووات) و 737 پوند فوت (1000 نیوتن متر) گشتاور نتیجه عملکرد پیشرانه پلستار وان بوده و می‌تواند با یکبار شارژ در حدود 150 کیلومتر مسافت را طی کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا