مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی ابزارهای مورد نیاز تعمیر خودرو (ویدئوی اختصاصی)

زمانی که خودروی شما با نقص یا ایراد فنی پیدا می‌کند، به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید ولی برای رفع برخی از مشکلات همیشه نیاز به تعمیرکار نیست و خودتان می‌توانید با داشتن چندین ابزار مهم و حیاتی خودرویتان را تعمیر کنید و به سمت مقصد حرکت کنید. یکی از مثال‌های بارز داشتن لوازم مورد نیاز برای تعویض لاستیک پنچر شده است که همه باید قطعات یا ابزار مورد نیاز را به همراه داشته باشیم تا سریع این مشکل را رفع کنیم. در این ویدئو پنج ابزار مهم و واجب را که بهتر است همیشه همراه داشته باشید به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین ابزار مهم داشتن آچار بوکس به همراه سریهای مختلف است که خرید آن زیاد هم گران نیست. شما می‌توانید سریهای بوکس خود را طی زمان‌های مختلف تهیه کنید یا به یکباره تمام سری‌های موجود در بازار را بخرید تا ست کامل آچار بوکس خود را کامل داشته باشید. حواستان باشد اگر روی ماشین نو در حال تعمیر هستید، استفاده از سری مناسب خیلی اهمیت پیدا می‌کند. سری‌های بین ۸ الی ۱۹ میلی‌متر می‌تواند برای بسیاری از خودروهای موجود در بازار کاربرد داشته باشد. دومین ابزار اساسی جک سوسماری و جک استند است که برای بالا آوردن ماشین از سطح زمین و تعویض چرخ‌ها یا نگاه کردن به موتور و تعویض قطعات زیرین خودرو کاربرد دارد.

سومین ابزار مورد نیاز برای تعمیر خودروهای جدید موجود در بازار داشتن دستگاه دیاگ هست. دستگاه دیاگ یا همان عیب‌یاب دستگاهی الکترونیکی است که با سیستم کامپیوتری خودرو ارتباط دیجیتالی برقرار کرده و با دریافت برخی اطلاعات به تعمیرکار در عیب‌یابی خودرو کمک زیادی می‌کند. شاید قیمت این دستگاه زیاد باشد ولی می‌توانید با چند نفر پول رویهم گذاشته و یکی از آنها را تهیه کنید و دستگاه را با دیگران به اشتراک بگذارید. به علاوه داشتن سیم‌چین، انبردست، پیچ‌گوشتی دوسو یا چهارسو نیز برای تعمیر قطعات نیز حیاتی به شمار می‌آیند. پنجمین ابزار مورد نیاز حیاتی کابل باتری به باتری مرغوب است که پیشنهاد می‌کنیم بهترین نوع موجود در بازار از جنس مسی و سیم‌های ضخیم را برای خود تهیه کنید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با ابزار های پایه مورد نیاز تعمیر خودرو آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوبه چرا همه ی اسم های ابزارها راز می گی چرا ۵ تا می گی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا