مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تیزر رسمی نسخه 2019 نیسان آلتیما

از نسخه 2019 نیسان آلتیما در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد. در تاریخ 28 ماه مارس در نمایشگاه خودرو نیویورک این محصول ژاپنی به صورت رسمی معرفی می‌شود. این خودرو نسل ششم آلتیما محسوب می‌شود. به تازگی این شرکت تصویری از این خودرو را منتشر کرده است.

نیسان آلتیما یکی از محصولات اصلی این شرکت ژاپنی در بازار خودرو آمریکا بوده و ستون اصلی استراتژی نیسان در این کشور محسوب می‌شود. آخرین بار این شرکت در سال 2013 طراحی آلتیما را دچار تغییر کرد.

در سال‌های اخیر تقاضا برای خودروهای سدان در بازارهای جهانی کاهش یافته است ولی همچنان این محصولات فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کنند. همین موضوع باعث شده که تولیدکنندگان خودرو همانند نیسان همچنان به فکر توسعه نسخه‌های جدید محصولات سدان خود باشند.

در سال گذشته میلادی نیسان موفق به فروش 254996 خودرو آلتیما در بازار آمریکا شد. در سال 2014 میزان فروش این محصول در آمریکا برابر با 335664 دستگاه بود. اگرچه این آمار نشان‌دهنده روند نزولی فروش نیسان آلتیما در بازار این کشور است ولی این موضوع باعث نشده که نیسان توسعه نسل جدید آلتیما را متوقف کند.

در تابستان سال گذشته تصاویری از نسخه اولیه این خودرو در هنگامی که مورد آزمایش قرار می‌گرفت در اینترنت منتشر شد. نیسان در سال 2017 در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت از خودرو مفهومی Vmotion 2.0 رونمایی کرد که زبان طراحی نسخه 2019 نیسان آلتیما را نشان می‌داد. امیدواریم از این زبان طراحی در نسل جدید نیسان ماکسیما نیز استفاده شود.

انتظار می‌رود در نسخه استاندارد این محصول از موتور 4 سیلندر استفاده شود و برای افرادی که خواهان قدرت بیشتری هستند، نسخه 2019 نیسان آلتیما به موتور 6 سیلندر هیبریدی مجهز شود.

این خودرو به صورت استاندارد به سیستم انتقال قدرت CVT مجهز می‌شود و قدرت تولیدی موتور نیز به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. گفته می‌شود خریدار می‌تواند برای خودرو خود سیستم چهار چرخ متحرک را نیز سفارش دهد. در این محصول از سیستم‌های کمکی الکترونیکی استفاده خواهد شد.

نسخه 2019 نیسان آلتیما رقبای قدرتمندی را در مقابل خود می‌بیند. رقیبان اصلی این خودرو یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد برای سال 2018 با تغییر در طراحی همراه شدند. یکی دیگر از رقیبان این خودرو شورولت مالیبو بوده که برای سال 2019 به‌روزرسانی می‌شود.

برای اطلاع از تمامی مشخصات نسخه 2019 نیسان آلتیما و همچنین طراحی این خودرو تنها باید چند هفته دیگر منتظر بمانیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا