مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

جدیدترین محصول میتسوبیشی با نام اکلیپس وارد ایران شد!

بی شک، کمپانی ژاپنی میتسوبیشی را می‌توان قدیمی ترین خودروساز ژاپن نام نهاد. این شرکت در حال حاضر دارای منافعی مشترک با دو برند رنو و نیسان در حوزه تولید، توسعه و عرضه خودروها بوده و سیاست جدید فروش محصولات خود در سطح بین المللی را با همکاری این دو شرکت پیش می‌برد.

میتسوبیشی از سالیان گذشته تاکون در بازار خودرویی ایران به عنوان یک برند با اصالت شناخته می‌شود که محصولات آن از عمر مفید بالا و کیفیتی مثال زدنی برخوردار هستند.

حال جدیدترین خودرو تولید شده توسط این کمپانی با نام اکلیپس وارد ایران شده است و طبق اعلام شرکت آرین موتور که نماینده رسمی و شریک تجاری میتسوبیشی ژاپن در ایران محسوب می‌شود، قرار است این مدل بزودی و در ماه‌های آینده وارد بازار فروش شود تا خریداران و دوست داران این برند با اصالت بتوانند این خودرو را خریداری کرده و از آن نهایت لذت را ببرند.

حال بهتر است نگاهی به مشخصات فنی و نمای کلی این خودرو بی‌اندازیم،  بر این اساس می‌توان این گونه گفت که اکلیپس یک کراس اوور شهری به شمار می‌آید و با توجه به قیمت حدودی آن، خودروهایی همانند کیا اسپورتیج، تویوتا راو4، CH-R و هیوندای توسان را به عنوان مهم ترین رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان قلمداد کرد.

این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 162 اسب بخار و گشتاوری برابر با 250 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک (CVT) در نسخه استاندارد به چرخ‌های جلو (FWD) و در نسخه اسپرت، به هر چهار چرخ (AWD) این خودرو منتقل می‌شود.

میتسوبیشی اکلیپس برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی در حدود 9.8 الی 10.4 احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

لازم به ذکر است که این خودرو در بالاترین نمونه از سطح امکانات رفاهی خود دارای مواردی همچون رینگ‌های 18 اینچی، هدآپ دیس پلی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، رکاب‌های جانبی نقره‌ای، ترمزدستی الکترونیکی، مانیتور 7 اینچی، بلوتوث، نویگیشن،تریم چرم، صندلی‌ راننده برقی، سقف پانورامیک برقی، سیستم صوتی راکفورد با 9 بلندگو، سیستم‌های کمکی ‌راننده، چراغ‌های LED، دوربین 360 درجه، رادار نقاط کور، رادار عقب، رادار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، استارت دکمه‌ای وورود بدون کلید به خودرو است.

همچنین، طبق بررسی های انجام شده، قیمت جهانی این مدل مابین 24 هزار 500 الی 28 و 500 دلار اعلام شده است که اگر بخواهیم ارزش این خودرو را با توجه به نرخ ارز و تعرفه‌های جدید واردات خودرو در ایران در نظر بگیریم، می‌بایست این‌گونه گفت که میتسوبیشی اکلیپس در بازه قیمتی 245 الی 270 میلیون تومان عرضه خواهد شد، اما همچنان باید منتظر ماند و دید که قیمت نهایی این خودرو توسط شرکت آرین موتور چقدر اعلام خواهد شد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا