مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه فیس‌لیفت فولکس واگن پاسات امسال وارد بازارهای اروپایی می‌شود

در اوایل هفته گذشته اعلام شد که فولکس واگن قصد دارد در فصل بهار برای دو هفته تولید نسخه آمریکایی پاسات را متوقف کند. با این وجود امروز اطلاعات جدیدی در رابطه با نسخه اروپایی این محصول منتشر شده است. این کمپانی آلمانی اعلام نموده که نسخه فیس‌لیفت فولکس واگن پاسات به‌زودی وارد بازار کشورهای اروپایی خواهد شد.

مدیرعامل فولکس واگن، دکتر Herbert Diess، در سخنرانی خود در کنفرانس سالیانه این شرکت با رسانه‌ها اعلام کرد که نسخه فیس‌لیفت پاسات اروپایی در آینده نزدیک در مراکز فروش فولکس واگن در دسترس خریداران این خودرو قرار می‌گیرد. او به گفتن همین عبارت بسنده کرد و اطلاعات بیشتری را در رابطه با زمان عرضه در اختیار رسانه‌ها قرار نداد. او گفت:

نسخه فیس‌لیفت پاسات به‌زودی برای بازارهای اروپایی عرضه‌ می‌شود. همانند همیشه این خودرو در نسخه‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که برای مثال می‌توان به نسخه هیبریدی پاسات اشاره کرد.

برخلاف نسخه آمریکایی پاسات، نمونه اروپایی آن برپایه پلتفرم MQB توسعه یافته است. نسل هشتم این خودرو که در سگمنت D قرار می‌گیرد در نوامبر سال ۲۰۱۴ با شعار “خودرویی رده بالا با قیمت مناسب” معرفی شد. این خودرو در نسخه‌های سدان و استیشن روانه بازار شد.

این خودرو باتوجه به بازاری که در آن عرضه می‌شود دارای موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی است. تمامی سه نسخه مجهز به موتور دیزل پاسات از توربوشارژر بهره می‌برند. قدرت این نسخه‌ها در محدوده ۱۱۸ اسب بخار برای موتور ۱.۶ لیتری TDI تا ۲۷۶ اسب بخار برای موتور ۲.۰ لیتری TSI قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این نمونه‌ها شاهد عرضه نسخه هیبریدی GTE پاسات نیز هستیم. این خودرو در کنار موتور بنزینی ۱.۴ لیتری، از موتور برقی کوچک با توان تولید قدرت ۱۱۵ اسب بخار نیز بهره می‌برد.

انتظار می‌رود که موتورهای مورد استفاده در نسخه فیس‌لیفت فولکس واگن پاسات تفاوتی با نسخه‌های کنونی نداشته باشد، البته میزان انتشار آلایندگی و همچنین میزان مصرف سوخت آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. با این وجود فولکس واگن در نظر دارد موتور جدید ۱.۵ لیتری TSI خود را جایگزین موتور قدیمی ۱.۴ لیتری TSI کند.

تقاضا برای پاسات در اروپا بالاست به‌گونه‌ای که این خودرو توانست به بالاترین فروش در سگمنت D دست پیدا کند. فروش این محصول در سال ۲۰۱۷ در اروپا برابر با ۱۸۰ هزار واحد بود. در همین سال اشکودا سوپربی، اوپل اینسیگنیا، فورد موندئو و رنو تالیسمان از نظر فروش در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا