مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای i30 N به یک گیربکس دوکلاچه مجهز خواهد شد

در حال حاضر کمپانی هیوندای به دنبال ارائه یک گیربکس دوکلاچه برای i30 N بوده و احتمالا گیربکس جدید هیوندای، جایگزین گیربکس شش سرعته پیشینِ این کمپانی در خودروی i30 N خواهد بود. در حقیقا وعده استفاده از گیربکس دوکلاچه در مدل i30 N از همان ابتدا داده شده بود و احتمال می‌رفت که تا پایان سال 2017 این وعده محقق شود. اما به تازگی آقای بیل توماس به عنوان مدیر دفتر ارتباطات هیوندای در استرالیا گفته است که در سال 2019 خودروی i30 N با گیربکس دوکلاچه عرضه خواهد شد.

به گفته بیل توماس فروش i30 N بدون استفاده از گیربکس دوکلاچه مشکل بوده و هیوندای برای فروش این مدل از محصولات خود با محدودیت‌هایی مواجه شده است. زیرا هواداران برند هیوندای و علاقه‌مندان به خودروی i30 N خواستار استفاده از گیربکس دوکلاچه هستند. بیل توماس می‌گوید که فرایند تغییر خودروها با فرایند تغییر علایق مردم یکسان بوده و به همین دلیل اغلب تولید کنندگان خودرو به سراغ گیربکس‌های اتوماتیک رفته‌اند؛ زیرا مردم دیگر میلی برای خرید خودروهایی با گیربکس‌های معمولی نداشته و همین موضوع کمپانی‌ها را مجبور به تولید محصولات جدید خود با گیربکس اتوماتیک کرده است.

هم‌اکنون هیوندای i30 N به عنوان یک رقیب ارزشمند برای فولکس‌واگن Golf R، فورد Focus RS و آئودی S3 Sportback شناخته شده و پیشرانه 271 اسب‌بخاری آن عملکرد نسبتا معقولی در برابر سایر رقبا دارد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا