مکمل بنزین
گوناگونخبر

تجربه سواری با تویوتا C-HR مدل ۲۰۱۸

تویوتا C-HR از اوایل سال 2017 در بازار استرالیا عرضه شد، اما این اولین تجربه رانندگی ما با کراس‌اوور ارزان قیمت تویوتا است که از گیربکس شش سرعته اتومات و دیفرانسیل جلو بهره می‌برد. این کراس‌اوور در بین رقبا چندان هم ارزان قیمت نیست چراکه شما برای سفارش یک C-HR با گیربکس دستی باید مبلغ 26،990 دلار در استرالیا پرداخت کنید در صورتی که قیمت خودرویی مانند مزدا CX-3 از 20،490 دلار آغاز می‌شود.

شاسی‌بلند سایز متوسط C-HR در ابتدا بعنوان یک مدل کانسپت به‌نمایش گذاشته شد که از همان زمان طرفداران زیادی را به‌خود جذب کرد چرا که فصل جدیدی از طراحی را نشان می‌داد. کمبود محصولات تویوتا در بازار شاسی‌بلندهای سایز متوسط باعث شد، این کمپانی ژاپنی برای تصاحب بازار، C-HR را ارائه کند.

تجهیزات مناسب نسخه استاندارد این خودرو مانند کروز کنترل، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور وسنسورهای پارک در جلو و عقب باعث شده تا یک پکیج کامل به‌دست شما برسد.

صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی داشبورد، نسبت به‌رقبا بسیار کوچکتر به‌نظر می‌رسد و باعث بوجود آمدن بخش‌های خالی فراوانی شده است. کیفیت صفحه‌نمایش را نمی‌توان عالی دانست اما وجود سیستم‌های اپل‌کارپلی و اندروید اتو باعث می‌شود شما براحتی از طریق تلفن همراه با خودرو در ارتباط باشید.

بطور کلی از لحاظ طراحی نمای خارجی و داخلی با بدنه عضلانی بسیار جذاب است و می‌توان آن را دوست داشت ولی از لحاظ فضای داخلی باید C-HR را به دو بخش خوب و بد تقسیم کرد. فضای سرنشینان جلو بیش از حد خوب در نظر گرفته شده اما در بخش عقب فضای کافی برای ۳ سرنشین وجود ندارد و اگر کمی سایز افراد بزرگ باشد، در این بخش دچار مشکل خواهند شد.

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۱۱۵ اسب‌بخاری گزینه مهیجی نیست مخصوصا زمانی که پای گیربکس CVT در میان باشد. قبل از رسیدن به دور موتور ۱۷۰۰، ضعف این گیربکس نمایان می‌شود. در دور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه که به‌نظر می‌رسد پیشرانه به اوج می‌رسد، صدای کمی به داخل کابین ورود می‌کند.

مصرف سوخت به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر است، بنابراین می‌توان C-HR را یک محصول اقتصادی دانست. البته ناگفته نماند که C-HR از رقیب اصلی خود یعنی رنو کپچر مصرف سوخت بیشتری دارد، در حالی که موتور کپچر قدرتمندتر عمل می‌کند. صندلی‌ها در مدت زمانی که ما در حال بررسی این خودرو بودیم، راحتی فراوان و رضایت‌بخشی داشتند. در هنگام سواری جای خالی سیستم چهارچرخ متحرک در C-HR کاملا لمس می‌شد و قدرت سواری این خودرو را نمی‌توان مناسب جاده‌های کوهستانی دانست.

این خودروی شهری زیبا از لحاظ سیستم تعلیق مانند اکثر خودروهای تویوتا، سواری نرم و بی‌نقصی را ارائه می‌کند. بطور کلی از لحاظ پیشرانه نمی‌توان C-HR را یک خودروی خوب دانست و در بین رقبا حرفی برای گفتن ندارد اما از لحاظ ظاهری یکی از زیباترین خودروهای کلاس خود است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا