مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌ها

بررسی اپلیکیشن Sygic؛ مسیریاب آفلاین و بین‌المللی!

زمانی که نقشه‌های کاغذی در زمان خودشان یک انقلاب به شمار می‌رفتند که باعث شده بودند کاربران بدون دغدغه گم کردن مسیر و یا پیدا کردن شهرهای موردنظرشان دل به مسیر جاده بزنند و شهرهای مختلف را پشت سر بگذارند و یا اینکه در تهران، مسیریابی کنند و به مقصدشان برسند اما کمتر کسی فکر می‌کرد روزگاری نه تنها دیگر نیاز به جستجوی چشمی برای شهر یا آدرس موردنظر نباشد، بلکه مسیر پیمایش نیز توسط ابزارهایی مانند اپلیکیشن Sygic مشخص شود. در ادامه بررسی اپلیکیشن سایجیک را خواهید خواند.

اپلیکیشن Sygic

شروع این تحول بزرگ در نقشه‌های رایانه‌ای با گوگل‌مپ بود که توانست با ارائه نقشه کاملی از کل دنیا و با همه جاده‌ها و خیابان‌ها و پستی و بلندی‌ها یک ابزار فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهد. اپلیکیشن Sygic نیز از جمله نرم افزارهایی است که با استفاده از این مپ پایه‌ریزی شده و پایه اصلی آن از سرویس گوگل است که با استفاده از ابزارهای اضافه شده به آن، به یک ابزار فوق‌العاده و بی‌نظیر برای استفاده کاربران تبدیل شده است.

در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد اپلیکیشن Sygic می‌توانیم بگوییم، اشاره می‌کنیم و بعضی از نقاظ ضعف آن را نیز بازگو می‌نماییم.

رابط کاربری اپلیکیشن Sygic

در مورد نحوه استفاده از این اپلیکیشن باید بدانید که پس از نصب آن ابتدا آموزش‌هایی مبنی بر نحوه استفاده از نرم‌افزار و همچنین معرفی بخش‌های مختلف آن را مشاهده خواهید کرد و سپس اطلاعاتی مانند نام و ایمیل را وارد می‌کنید و سپس اپلیکیشن به صورت خودکار کشور شما را تشخیص داده و درخواست دانلود نقشه مربوط به کشور شما را می‌دهد که شما می‌بایست آن را تایید کرده تا دانلود آغاز شود.

در مورد دانلود نقشه ایران، یک اشکال بزرگ را مشاهده کردیم که به شدت سرعت دانلود سرور این اپلیکیشن ضعیف بوده و با وجود اینکه سرعت اینترنت ما بالا بود، ولی به دلیل ارائه سرویس بی‌کیفیت توسط سرور مبدا، عمل دانلود به کندی انجام میشد.

بعد از اینکه عملیات نصب تمام شد، شما با یک ظاهر شبیه ظاهر گوگل‌مپ مواجه می‌شوید که همه امکانات آن را داشته و می‌توانید حتی به جای این ابزار گوگل استفاده نمایید. نکته جالب در مورد سایجیک این است که تمام جزئیات کره زمین در این اپلیکیشن فوق‌العاده وجود دارد و یک اپلیکیشن به تمام معنا کامل است.

پس از اینکه وارد محیط اپلیکیشن شدید، مکان‌یابی صورت می‌گیرد و مکان دقیق شما مشخص می‌شود تا بتوانید محل فعلی خود را بدانید و هم اینکه برای مسیریابی از آن استفاده کنید. این قابلیت زمانی به کار می‌رود که شما در منطقه‌ای هستید که آشنایی ندارید و می‌خواهید با فهمیدن لوکیشن خود مسیریابی داشته باشید.

پس از اینکه مکان‌یابی کردید و لوکیشن خودتان را پیدا کردید، می‌توانید مسیریابی نمایید. با مشخص کردن مقصد خود، اپلیکیشن Sygic به شما می‌گوید که از چه طریقی می‌توانید به صورت سواره یا پیاده به آنجا مراجعه نمایید. نکته جالب‌تر اینکه بزرگنمایی نقشه به اندازه قابل توجهی انجام می‌شود که همگی مراحل با کیفیت بسیار بالا صورت می‌گیرد و مسئولین اپلیکیشن به شدت به جزئیات این مورد توجه داشته‌اند.

از دیگر موارد موجود در رابط کاربری، قابلیت مشاهده دو بعدی و سه بعدی نقشه است که برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. کیفیت هر دو مدل مشاهده نقشه عالی بوده و بدون مشکل می‌توانید از هر دو مدل برای مسیریابی استفاده کنید.

نکته‌ای که در مورد رابط کاربری این اپلیکیشن می‌توان گفت، سنگین بودن کاربری آن است که در صورت کمی توجه به آن خواهید رسید. شاید دلیل سنگین‌بودن فعالیت در اپلیکیشن Sygic به دلیل جزئیات بسیار زیاد موجود در آن است که باعث می‌شود کاربر بتواند با جزئیات دقیق‌تری به مقصد برسد ولی این سنگینی در زمانی که اینترنت کند است و یا دسترسی مناسبی به آن وجود ندارد و یا اینکه در دسترسی به این اپلیکیشن، عجله وجود دارد مشکل ساز خواهد بود. البته قابلیت استفاده آفلاین آن باعث می‌شود کمی مشکل حل شده ولی امیدواریم در نسخه‌های بعدی به این موضوع رسیدگی شده و مشکل سنگینی آن حل شود.

از دیگر ویژگی‌ها و ضعف‌های موجود در این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اپلیکیشن سایجیک شما می‌توانید مشخص کنید که از چه خودرو و سوختی برای پیمایش مسیر استفاده می‌کنید تا هزینه سوخت شما را مشخص نماید.
  • شما می‌توانید در اپلیکیشن Sygic مشخص نمایید قصد مسافرت با چه آپشن‌هایی را دارید؟ به طور مثال آیا قصد دارید از مسیر بدون عوارضی عبور کنید؟ یا از مسیری که ترافیک کمتری دارد؟ و آپشن‌های دیگر که برای تعیین مسیر قابل استفاده است.
  • کاربر می‌تواند در حالت رانندگی از این اپلیکیشن استفاده کند بدون آنکه نیاز به مسیریابی باشد( بر خلاف سایر اپلیکیشن‌ها)
  • در این اپلیکیشن امکاناتی وجود دارد که در کشور ما قابل استفاده نیست!
  • کند شدن و حتی توقف فعالیت در بعضی از مسیریابی‌های پیچیده!
  • مشاهده موارد ضروری مانند پارکنیگ‌ها، پمپ بنزین‌ها، مراکز مهم خدماتی و حمل و نقل 

برای دانلود اپلیکیشن Sygic از طریق بازار روی آیکون کلیک کنید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا