Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تویوتا نسخه کوچکی از پیست نوربرینگ را می‌سازد!

تویوتا پس از رسوایی انتشار گازهای گلخانه‌ای فولکس‌واگن؛ یکی از رقبای قدرتمند خود را عقب راند و به عنوان بزرگترین خودروساز جهان، هم‌اکنون در حال سرمایه‌گذاری برای پیشرفت بیشتر است. براساس گزارش Nikkei Asian Review؛ کمپانی تویوتا در سال گذشته میلادی، بیش از 21.7 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه محصولات و زیرساخت‌های خود اختصاص داده است. میزان سرمایه‌گذاری تویوتا در بخش تحقیق و توسعه در پنج سال به میزان 40 درصد افزایش یافته و این سرآغاز شروع ماجراجویی جدید تویوتا خواهد بود.

همه ما پیست نوربرینگ در جنگل‌های Eifel آلمان را به خوبی می شناسیم. این پیست یکی از بهترین مکان‌های موجود برای تست خودروهای اسپرت بوده و معیار عملکرد و اعتبار جهانی خودروها و رانندگان مختلف، با رکورد آنها در این پیست شگفت‌انگیز ارزیابی می‌شود. در این پیست شتاب 0 تا صد و حداکثر سرعت خودروهای مختلف در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در دو دهه گذشته همواره آمار مربوط به نوربرینگ و رکورد خودروهای مختلف در این پیست مورد توجه علاقه‌مندان به جهان خودروهای اسپرت بوده است. کمپانی‌های مختلفی مانند تویوتا برای آزمایش عملکرد محصولات خود به نوربرینگ رفته و این پیست به یکی از مهمترین مراکز تست عملکرد خودروها در قاره اروپا تبدیل شده بود.

اما تمام رکوردها و افتخارات نوربرینگ را فراموش کنید؛ زیرا ژاپن یک نوربرینگ جدید را براساس نوربرینگ اصلی در خاک خود خواهد ساخت. پیست جدید ژاپنی‌ها ظاهرا 5.3 کیلومتر مساحت جاده‌ای داشته و این مقدار در مقایسه با مساحت جاده‌ای 22.8 کیلومتری نوربرینگ آلمان بسیار کوچک است؛ اما باید توجه داشت که پیست ژاپنی‌ها یکی از بهترین پیست‌های جهان برای تست ترمز، تعادل و…خودروهای مختلف خواهد بود.

پیست ژاپنی‌ها min-Nurburgring نام داشته و در زمینی به مساحت 650 هکتار و در نزدیکی ناگویا ساخته می‌شود. این پیست امکاناتی نظیر مرکز تحقیق و توسعه داشته و پیش‌بینی می‌شود که برای ساخت آن 2.8 میلیارد دلار هزینه شود.

در این پیست یازده نوع از شرایط مختلف رانندگی ایجاد شده و تویوتا محصولات خود را در آن آزمایش خواهد کرد. نوربرینگ ژاپنی در سال 2023 افتتاح شده و 3300 کارمند خواهد داشت؛ اما تعداد کارکنان آن با گذشت زمان به 3850 نفر خواهد رسید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.