مکمل بنزین
خبرداخلی

شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد همکاری برندهای مطرح دنیا می‌شوند؟

به گزارش چرخان، در حالیکه رهبر انقلاب سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامیده‌اند، کمپین‌های بسیاری برای افزایش کیفیت محصولات داخلی از جمله خودروهای تولیدی ایران‌خودرو و سایپا راه‌اندازی شده است که همگی متفق‌القول بر روی نیاز خودروسازان داخلی به ارتقا و بهبود کیفیت تاکید دارند اما نماینده مردم تهران در مصاحبه‌ای از نیاز صنعت خودروسازی کشور به همکاری با برندهای مطرح دنیا سخن گفت.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی راه برای حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت آن که همان حمایت از کالای ایرانی باز می‌شود و همان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود. در مورد حمایت از تولید داخلی باید توجه شود که تولیدات صادرات محور باشد و از هر تولید داخلی با هر کیفیتی نمی‌توان حمایت کرد. حمایت از تولید داخلی باید در سبد اقتصادی و معیشتی کشور و همچنین بودجه دولت دیده شود و تاثیرات آن برای همه ملموس باشد.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی

وی در ادامه افزود: ما در بعضی از موارد می‌توانیم به جای اصرار بر تولید داخل بودن محصولات، بر روی تولید مشترک با برندهای مطرح دنیا تمرکز کنیم و با استفاده از مزیت نسبی خودمان عمل نماییم. به طور مثال در صنعت خودروسازی ما در بخش قطعه‌سازی مزیت نسبی داریم و می‌توانیم به جای اصرار بر تولید خودروی داخلی، بر روی همکاری با برندهای مطرح دنیا در این صنعت تمرکز کرده و مشارکت 30 درصد یا بالاتر را با آنها داشته باشیم و از این طریق تولید داخل صادرات محور داشته باشیم. این اتفاق در بسیاری از کشورها در حال انجام است و منافع زیادی به همراه داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: ما بیش از 40 سال در صنعت خودروسازی فعال بوده‌ایم و در این مدت نه تنها نتوانستیم اشتغال واقعی ایجاد کنیم بلکه یک بار سنگین بر دوش ملت و دولت گذاشته‌ایم و منافع ملی را به راحتی هدر می‌دهیم. این حمایت‌ها باعث شده است که خودروسازان تولیدات گران و بی‌کیفیت داشته باشند و این تولیدات نا ایمن باعث تلفاتی می‌شود که هر سال جان هزاران نفر از مردم ایران را می‌گیرند.

ذولقدر در ادامه با اشاره به داشته‌های کشور در زمینه صادرات گفت: ما در کشور از یک مزیت بزرگ برخوردار هستیم و آن کریدور شمال و جنوب کشور برای ترانزیت کالا است که یک مزیت بزرگ برای صادرات قطعه محسوب می‌شود. ما می‌توانیم کشور را به یک هاب بزرگ منطقه‌ای برای صادرات قطعات خودرو تبدیل کنیم و از مزیت‌های آن بهره‌مند شویم. ما می‌توانیم به زنجیره تامین بین‌المللی خودروسازان و برندهای مطرح دنیا بپیوندیم و این با بررسی‌های کارشناسانه امکان‌پذیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همه برنامه‌های گفته شده و این اقدامات نیازمند حضور مدیرانی است که بتوانند با اقدامات بسیار بزرگ و هوشمندی کامل زمینه‌های این همکاری‌ها را با برندهای مطرح دنیا فراهم سازند. ما به مدیرانی نیاز داریم که تمام فکرشان به همسان‌سازی کیفیت تولیدات داخلی با تولیدات خارجی باشد و تمام تلاششان را برای این مهم متمرکز نمایند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا