مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از خودروی برقی جدید iX3 بی ام و تا ماه آینده میلادی در چین!

بدون شک برنامه شرکت پیشتاز بی ام و در عرصه‌ تولید خودروهای برقی خبر تازه‌ای نیست. این سازنده آلمانی در پی رسیدن به برنامه‌ی آینده خود در ساخت قوای محرکه خودروهای برقی خود است. خودروی جدید X3 که به‌صورت ماهرانه بانام iX3 رونمایی شده است نیز از همین خودروها و در کلاس خودروهای کراس اوور است.

طبق اعلام سایت BMWBlog، این برقی تازه‌وارد قرار است تا ماه آینده میلادی در نمایشگاه خودرویی پکن رونمایی شود. مدیرعامل این شرکت هارالد کروگر نیز گفته است که این کراس اوور جدید در همین سال میلادی و قبل از شروع تولید آن در سال 2020 رونمایی خواهد شد.

طبق گفته‌های مدیرعامل این شرکت، طی سال 2018، شرکت بی ام و از تعدادی طرح مفهومی با سوخت پاک یا همان قوای محرکه برقی مانند همین iX3 جدید رونمایی خواهد کرد. پرچم‌دارهای جدید برقی این شرکت آلمانی نیز با مدل‌های iNEXT در پی رقابت با خودروهای آینده این بازار رقابتی تولید و عرضه خواهند شد.

iX3 بر پایه G01 X3 ساخته و تولید خواهد شد. اگرچه ازنظر ظاهری و نمای کلی شاهد تغییرات بسیار زیادی در این خودرو خواهیم بود، اما هنوز محدوده برقی با یک‌بار شارژ کامل و همچنین عملکرد موتور این خودرو از سوی شرکت سازنده اعلام‌نشده است.

شرکت BMW برای رقابت و گرفتن سهم خود از بازار خودروهای الکتریکی یک برنامه بلندمدت مدونی را ایجاد کرده است که بر پایه آن این شرکت قرار است تا سال 2025 تعداد 25 مدل مختلف از خودروهای با سوخت پاک را تولید و عرضه کند. تاکنون این شرکت از i3 هاچبک و i8 هیبرید سدان تمام برقی نیز رونمایی کرده است. مدل‌های آینده این شرکت نیز همین iX3 اشاره‌شده،iNEXT کراس اوور و i4 سدان است.

پلتفرم موجود در iX3، به این خودرو اجازه خواهد داد که تا مسافت تقریبی بیش از 483 کیلومتر (300 مایل) را با یک‌بار شارژ کامل طی کند. چنین پلتفرم‌هایی با مساخت بیشتری که در اختیار باتری‌ها قرار می‌دهند، به خودرو این اجازه را می‌دهند تا مسافت بیشتری را طی کند.

همچنین در آخر نیز باید گفت که شرکت بی ام و در سال‌های پیش رو برنامه‌ای را برای ساخت خودروهای تمام برقی مانند i1 تا i9 سدان و ix1 تا ix9 کراس اوور دارد تا به‌تمامی دوستداران این خودروها مدل‌های مختلفی را عرضه کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا