مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه 2019 کیا K900 در نمایشگاه خودرو نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت

در گذشته نه چندان در کره جنوبی از نسخه 2019 کیا K900 رونمایی شده بود. با این وجود هم‌اکنون شاهد معرفی آن برای بازار آمریکای شمالی هستیم. نسخه 2019 کیا K900 در سه ماهه چهارم سال 2018 روانه بازار ایالات متحده آمریکا می‌شود و در همان زمان نیز قیمت نسخه جدید برای این بازار مشخص خواهد شد.

نسخه در نظر گرفته شده برای بازار آمریکا تفاوتی از نظر طراحی با نمونه کره‌ای آن ندارد (در بازار کره جنوبی این خودرو با نام K9 به فروش می‌رسد). کیا در این خودرو خود از طراحی چندان مدرنی استفاده نکرده است و شاهد عرضه محصولی با طراحی شبیه به خودروهای کوپه نیستیم. بنابر اعلام شرکت سازنده جلوپنجره 176 سلولی نسخه 2019 کیا K900 کاربردهای زیادی دارد که البته نمی‌توان در نگاه اول به آن‌ها پی برد.

در کابین این خودرو شاهد حضور تجهیزات زیادی هستیم که آن را تبدیل به خودرویی لوکس می‌کند. راننده می‌تواند در این محصول صندلی خود را در 20 جهت تنظیم کند که شانه‌های او را نیز شامل می‌شود. برای صندلی‌های جلو و عقب سیستم گرمایشی به همراه سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است.

نسخه 2019 کیا K900 میزبان فناوری‌های زیادی در کابین خود است. در کنسول این خودرو از یک نمایشگر باکیفیت 12.3 اینچی استفاده شده است و همچنین خریدار قادر به سفارش یک نمایشگر 12.3 اینچی دیگر برای کیلومترشمار K900 است. علاوه‌بر این دو پنل شاهد یک نمایشگر 9.7 اینچی به صورت هدآپ دیسپلی نیز هستیم که اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در بخش ایمنی تجهیزات بسیار مناسبی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ازجمله این تجهیزات می‌توان به سیستم دوربین 360 درجه‌ای، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم جلوگیری از تصادف و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو مربوط به سیستم کنترل راننده است که می‌تواند خستگی و خواب‌آلودگی راننده را تشخیص دهد.

در کره جنوبی نسخه 2019 کیا K900 با دو موتور عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند در این کشور موتور 6 سیلندر و 8 سیلندر را سفارش دهند. با این وجود در ایالات متحده آمریکا این خودرو تنها در نسخه 6 سیلندر عرضه خواهد شد، موتور مورد استفاده در این محصول با کیا استینگر یکسان است. این موتور 6 سیلندر با حجم 3.3 لیتر و توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتون متر گشتاور است.

نسخه 2019 کیا K900 با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و آن‌ها نمی‌توانند گیربکس دیگری را برای خودروی خود سفارش دهند. قدرت تولیدی توسط موتور به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. در حالت کلی 80 درصد گشتاور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود ولی در شرایط خاص امکان تقسیم گشتاور تولیدی به صورت 50-50 نیز است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا