مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی RS5 اسپرت‌بک در نمایشگاه خودرو نیویورک حضور پیدا کرد

پس از مدت‌ها انتظار شرکت آلمانی آئودی از نسخه RS5 اسپرت‌بک رونمایی کرد. در گذشته نه چندان دور این برند از نسخه کوپه RS5 رونمایی کرده بود و حال شاهد معرفی آئودی RS5 اسپرت‌بک در نمایشگاه خودرو نیویورک هستیم. این خودرو دارای طراحی زیبایی بوده و از ابعاد بزرگتری نسبت به نسخه کوپه بهره می‌برد. نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا در آینده نزدیک قادر به فروش این محصول خواهند بود.

موتور مورد استفاده در این خودرو تفاوتی با نسخه کوپه ندارد. آئودی RS5 اسپرت‌بک از موتور شش سیلندر با حجم 2.9 لیتر بهره می‌برد که قدرت یکسانی با نمونه کوپه تولید می‌کند. قدرت این موتور برابر با 444 اسب بخار (331 کیلووات) بوده و گشتاوری برابر با 600 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته تیپ‌ترونیک به چرخ‌های آئودی RS5 اسپرت‌بک منتقل می‌شود.

همانند دیگر محصولات آئودی، این خودرو نیز به سیستم چهار چرخ متحرک Quattro مجهز است که این موضوع باعث می‌شود که شتاب بالایی داشته باشد. سرعت آئودی RS5 اسپرت‌بک در کمتر از 4 ثانیه از 0 کیلومتر بر ساعت به 96 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) می‌رسد. با توجه به نسخه‌ای که خریدار سفارش می‌دهد، حداکثر سرعت این خودرو متفاوت است. در نسخه عادی حداکثر سرعت این محصول برابر با 249 کیلومتر بر ساعت (155 مایل بر ساعت) است که این سرعت در نسخه مجهز به پکیج Dynamic Plus به 280 کیلومتر بر ساعت (174 مایل بر ساعت) می‌رسد.

آئودی RS5 اسپرت‌بک

در شرایط عادی سیستم چهار چرخ متحرک آئودی RS5 اسپرت‌بک 40 درصد نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو و 60 درصد آن را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در شرایط خاص می‌توان این نسبت را تغییر داد به گونه‌ای که 75 درصد نیروی تولیدی به چرخ‌های جلو و یا 85 درصد نیروی تولیدی موتور به چرخ‌های عقب منتقل شود.

نسخه اسپرت‌بک RS5 نسبت به نسخه کوپه آن کشیده‌تر است. علاوه بر طول، پهنای این محصول نیز افزایش یافته است و در هر طرف شاهد افزایش 15 میلی‌متری پهنای این خودرو هستیم. با وجود این افزایش ابعاد، ارتفاع آئودی RS5 اسپرت‌بک به میزان 7 میلی‌متر کاهش یافته است. با توجه به استفاده از چرخ‌های بزرگتر و ابعاد بزرگتر ورودی‌های هوا، این خودرو نسبت به نسخه کوپه ظاهری خشن‌تر دارد.

در این خودرو از کیلومتر شمار دیجیتالی استفاده شده است. آئودی RS5 اسپرت‌بک از اپل کارپلی و اندروید Auto به صورت استاندارد پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این شرکت آلمانی اطلاعاتی را در رابطه با قیمت این محصول جذاب ارائه نکرده است و برای اطلاع از قیمت آن باید تا ماه‌های آینده منتظر بمانیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا