مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

وسایل رها شده در خودرو چه بلایی سر ماشین و سرنشینان می‌آورند؟

با افزایش استفاده از خودرو برای هر مسافرت و رفت و آمدی، بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فراوانی که در زندگی خود دارند، کمتر وقت می‌کنند تا به خودروی خود از نظر تمیزی رسیدگی کرده و به موارد موجود در آن بپردازند که در این بین کمبود وقت شایع در بین مردم منجر به نگهداری مواد و وسایلی می‌شود که نه تنها اصولی نبوده و بعضا باعث ضررهایی برای خودرو و همچنین خود صاحبان خودرو می‌شود که جبران‌ناپذیر و سنگین هستند.

از طرف دیگر بعضی از وسایل رها شده در خودرو نه به دلیل نیاز افراد به آنها، بلکه به دلیل تنبلی یا نبود فضا در جای دیگر در خودرو رها شده‌اند که فراموش کردن آنها نیز مزید بر علت شده و بعضا بار اضافی تا 50 کیلو به خودرو تحمیل می‌شود که قطعا در مصرف سوخت نیز موثر است. متاسفانه بعضی از وسایل رها شده در خودرو نیازی به ماندن هفته‌ها و ماه‌ها نداشته و پس از چند ساعت عملیات تخریب را شروع می‌کنند و آثار زیان‌بار خود را بروز می‌دهند که این موضوع با فرا رسیدن فصل گرما نمود بیشتری پیدا کرده و آثار زیان‌بارتری پیدا می‌کند.

عینک آفتابی

یکی از مواردی که معمولا در خودروها به جا می‌ماند و در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، عینک‌های آفتابی است که دارای روکش‌هایی هستند که با گرمای زیاد دچار ایراد شده و پس از بازگشت راننده به خودرو و به دلیل آسیب‌پذیری بالای آنها، با صحنه‌های بدی مواجه شده که جبران ناپذیر هستند.

وسایل رها شده در خودرو

حتی اگر خراب شدن لایه رویی عینک آفتابی به خودروی شما آسیبی وارد نکند و یا دچار مشکل نشود، قطعا کارایی آن را از دست خواهد داد.

دارو!

یکی دیگر از مواردی که معمولا در خودرو به جا می‌ماند، داروهایی است که مورد نیاز راننده یا دیگر سرنشینان خودرو بوده و علاوه بر مشکلاتی که به دلیل نیاز بیمار به داروها در زمانی غیر از حضور در خودرو، به همراه خواهد داشت، باعث می‌شود که با احتمالا گرمای زیادی که در جلوی آفتاب روی آن اثر می‌گذارد، با تغییر حالت دادن و یا حتی ذوب شدن روکش و ….. منجر به صحنه‌های عجیبی شود.

دارو در خودرو

طبق توصیه‌هایی که پزشکان و اهالی فن می‌گویند، دارویی که یک روز در خودروی گرم زیر آفتاب باقی مانده است، نه تنها خواص خود را از دست می‌دهد بلکه به سمی تبدیل می‌شود که حتی منجر به اتفاقات جبران ناپذیر در افراد می‌گردد. به طور کلی اگر عادت به نگهداری دارو در خودرو دارید، این عادت را به کلی ترک نمایید.

کیف دستی

وسوسه انگیزترین تصویری که سارقان را به یک اشتیاق بی‌نظیر وا می‌دارد. اشتیاقی که دیدن یک کیف دستی در خودرو در سارق ایجاد می‌کند، هیچ چیز دیگر در او تاثیر نمی‌گذارد. حتی اگر سارقین نگاهی به کیف دستی نداشته باشند و مورد طمع آنها قرار نگیرد، قطعا تابش آفتاب و گرمای داخل خودرو، باعث خرابی کیف‌هایی می‌شود که معمولا عمومیت داشته و جنس خوبی ندارند.

همچنین به دلیل حالت کلی کیف‌های دستی و گرمای داخلی آنها، گرمای ماشین باعث مضاعف شدن این حرارت شده و وسایل داخل کیف نیز دچار آسیب می‌شوند.

آب آشامیدنی!

یکی دیگر از مواردی که به دلیل عقاید ناصحیح در خودرو نگهداری می‌شود، آب آشامیدنی است که برای روز مبادا نگهداری شده و در مواقع تشنگی از آن استفاده می‌شود. آب معدنی‌های موجود در بازار به دلیل بافت پلاستیک آنها، پس از چند ساعت گرما دیدن، در صورتی که ذوب نشوند، قطعا بخشی از مواد سازنده آنها در آب نفوذ کرده و سلامت آب را از بین می‌برد.

آب معدنی در خودرو

در صورتی که آب معدنی پس از چند ساعت گرما دیدن در محوطه ماشین مصرف شود، منجر به مشکلاتی خواهد شد که در بدترین حالت، حتی سرطان‌های مختلف در انتظار فرد خواهد بود.

وسایل پلاستیکی و فلزی

یکی دیگر از مواردی که قطعا می‌دانید، جای آنها داخل ماشین نیست و در فصل گرم سال دلیل مضاعفی برای عدم گذاشتنشان در ماشین وجود دارد، مواد پلاستیکی و فلزی است که در اثر گرما معمولا تغییر حالت می‌دهند. حتی بعضا دیده شده است که وسایل پلاستیکی نازک با ذوب شدن( در مناطق گرم مانند جنوب) به داشبورد ماشین یا قطعات دیگر خودرو چسبیده و امکان پاکسازی کامل آنها نیست!

وسایل الکترونیکی

به طور اکید توصیه می‌شود که از گذاشتن مواردی همچون موبایل و لپ تاپ و تبلت در درون خودرو خودداری کنید چرا که با وجود گرمای زیاد داخل ماشین در فصل گرم سال، قطعا در بلند مدت دچار مشکل شده و کارایی اصلی خود را از دست می‌دهد.

حتی در بعضی از موارد گزارش شده است که موبایل‌هایی که روی داشبورد خودروهایی که در مناطق گرمسیری باقی مانده‌اند، به حدی گرم و داغ شده‌اند که منفجر شده و از بین رفته‌اند.

در صورتی که وسایل الکترونیکی منفجر نشوند، قطعا کاهش کارایی باتری آنها و یا طعمه شدن برای سارقین، سرانجامی است که در انتظار این دستگاهها خواهد بود.

مواد اشتعال زا در خودرو

پر واضح است که نگهداری مواد اشتعال زا درون خودرو یکی از بدترین کارهایی است که نه تنها به خود جنس ضربه می‌زند بلکه ممکن است کل خودرو را مورد تهدید قرار دهد. به طور مثال بعضا برای روز مبادا، نگهداری بنزین و نفت جزو معمول‌ترین اقداماتی است که توسط صاحبان خودرو انجام می‌شود که ماشین را به یک بمب در حال حرکت تبدیل می‌نماید.

در صورتی که مواد اشتعال زا در خودرو نگهداری می‌کنید، منتظر اتفاقات ناگواری که در اثر گرمای زیاد در فصل گرما پیش می‌آیند، باشید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا