مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جدید و بزرگ هیوندای با نام palisade

شرکت هیوندای که در طول این سال‌ها قصد رقابت با شرکت‌های مطرح اروپایی و ژاپنی داشته و دارد، این بار نیز در پی تکمیل کردن سبد محصولات خود، خبر از یک شاسی‌بلند بزرگ داده است. این ماشین بزرگ جثه بر پایه همان پلتفرم شرکت کیا که قرار است روی خودروی جدید خود بانام کیا فلوراید قرار دهد است.

البته گزارش‌های جدید نیز لقب palisade را برای این خودروی دارای هشت صندلی برگزیده‌اند. لغتی که به معنای یک دیوار بزرگ و محافظ بوده و به‌حق این شاسی‌بلند بزرگ سه ردیفه نی لایق این نام مستعار است.

هیوندای نام این خودرو را در اداره ثبت پتنت و برند تجاری ایالات‌متحده در ماه میلادی قبل به ثبت رساند.

علیرغم این‌که در این پلتفرم جدید، این شاسی‌بلند اشتراکات زیادی را با سانتافه معروف مانند چراغ‌های جلوی باریک و جلوپنجره بزرگ در جلوی این خودرو دارد، در نیمرخ نیز می‌توان شباهت‌هایی را با سانتافه پیدا کرد تا اینکه به قسمت عقبی خودرو رسیده و در این قسمت شاهد تفاوت‌های زیادی بین این دو خودروی هیوندای هستیم.

یک ویژگی که باعث تمایز این شاسی‌بلند با رقیبان خود در بازار ایالات‌متحده می‌شود، دیفرانسیل جلو بودن (FWD) این ماشین در کنار حالت انتخاب چهارچرخ محرک (AWD) است که یک امتیاز مثبت برای این هیوندای در مقابل شورلت سوبوربان و فورد اکسپدیشن ایجاد می‌کند. خودروهایی که در حالت استاندارد دیفرانسیل عقب هستند.

ادعاشده که شرکت هیوندای برای این خودرو یک موتور 3.3 لیتری V6 باقدرت 290 اسب بخار (216 کیلووات) تدارک دیده است که می‌تواند با جفت شدن با یک موتور هیبرید به نهایت قدرت 400 اسب بخار نیز برسد. ادعاهایی که البته هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند.

جزئیات اولیه در مورد این خودرو حاکی از آن است که هیوندای پالیسید را در ماه‌های اولیه سال 2019 به‌عنوان یک نماینده هیوندای در نمایشگاه خودرویی دیترویت مشاهده خواهیم کرد. خودرویی که فروش آن اواخر سال 2019 یا اوایل 2020 در ایالات‌متحده شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا