مکمل بنزین
گوناگونخبر

قرار دادن تعرفه‌های جدید برای خودروهای آمریکایی توسط دولت چین!

بعد از وضع تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، حالا دولت چین دست به کار شده و در جواب این عمل به دنبال وضع تعرفه‌ بر روی خودروهای آمریکایی است.

چندی پیش رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌ ۵۰ میلیارد دلاری بر روی محصولاتی که از چین وارد آمریکا می‌شد، وضع کرد که شامل کالاهایی برای صنعت خودرو مانند مبدل‌های گشتاور، مبدل‌های کاتالیزور، باتری‌های لیتیومی و غیره بود. تعرفه بر روی این کالاها تاثیر مستقیمی در تولید موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌ها دارد.

از این رو دولتمردان چینی هم برای صنعت خودروسازی و هواپیمایی آمریکای ۵۰ میلیارد دلار تعرفه وضع کرده‌اند که این امر باعث شروع جنگ بازرگانی می‌شود.

اما دونالد ترامپ با دیدن واکنش‌ دولتمردان چینی در رسانه جمعی توئیتر اعلام کرد که به دنبال جنگ بازرگانی نیست و حتی ایالات متحده آمریکا به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در سال داد و ستد بین کشورهای ثالث نیاز دارد تا جوابگوی شهروندانش باشد.

در حال حاضر کمپانی جنرال موتورز دو مدل از محصولاتش را از کشور چین وارد خاک آمریکا می‌کند و کارخانه فورد هم به زودی مدل فوکوس را از این کشور وارد خواهد کرد. اما مدل‌های بسیار زیادی هستند که در این کشور در حجم انبوه تولید و ساخته می‌شوند و در بین دو کشور مبادله می‌شوند. از میان برندهای آمریکایی،‌ تسلا نیز در خطر قرار گرفتن تعرفه‌های سنگین چین است؛ چرا که خودروهای برقی در بازار خودروهای چینی تقاضای زیادی دارد. در نتیجه این تعرفه‌ها می‌تواند برای خودروسازی تسلا هزینه سنگینی بردارد.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا