Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا فروردین ماه موعد مناسبی برای خرید خودرو است؟

یکی از سوالاتی که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و در مشاوره‌های حضوری از کارشناسان خودرو پرسیده می‌شود این است که چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است و یا اینکه چه زمانی برای خرید خودرو موعد مناسبی نبوده و باید دست از خرید کشید؟ یکی از ماه‌هایی که معمولا در مورد آن اختلاف بسیار بوده و صحبت‌های زیادی در مورد آن می‌شود، فروردین ماه است که بسیاری از افراد به دلیل تصوری که از بازار دارند، دست از خرید و فروش می‌کشند و خرید خود را به ماه‌های بعد موکول می‌کنند، اما آیا این تصمیم درست است؟

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون اوضاع خرید و فروش خودرو در فروردین ماه گفت: در حال حاضر شماره‌گذاری خودروها آغاز شده است و مردم می‌توانند با خرید خودرو نسبت به شماره‌گذاری آن اقدام نمایند. طبیعی است که همیشه در اول سال حجم تقاضا پایین بوده و به تبع آن قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که در مورد قیمت خودرو تاثیرگذار است، عرضه ایست که توسط کارخانه‌های خودروساز صورت می‌گیرد و در صورتیکه عرضه این شرکت‌ها کاهش پیدا کند، قیمت در بازار آزاد به شدت افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اختلاف قیمت حدود 5 میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار و قیمت کارخانه گفت: این موضوع در بازار وجود دارد و ما آن را رد نمی‌کنیم. به طور مثال پژو پارس سال در کارخانه با قیمت 39 میلیون و 300 هزار تومان به مشتریان فروخته می‌شود در حالیکه همین خودرو در بازار آزاد با قیمت 44 میلیون تومان معامله می‌شود.

موتمنی در پایان گفت: ما به مردم اطمینان می‌دهیم که در قیمت خودروهای داخلی و در بخش قیمت کارخانه آنها تغییر خاصی تا خرداد ماه رخ نخواهد داد و آنها می‌توانند با خیال راحت نسبت به خرید خودروهای مدنظرشان اقدام کنند. اما در بخش خودروهای خارجی بازار بلاتکلیفی داریم که افزایش قیمت‌های صورت گرفته در آن مشخص نیست و بسیاری از آنها به دلیل تمامی ابهامات موجود در این بخش، شاهد افزایش نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.