مکمل بنزین
گوناگونخبر

اطلاعاتی جدید از لکسوس ES 2019؛ سوگولی مخصوص ژاپن در چین!

در روزهای گذشته تصاویری جدید از نسخه 2019 لکسوس ES منتشر شد و در حال حاضر لکسوس اولین تیزر رسمی از سدان لوکس خود را منتشر کرده است. ظاهرا این سدان فوق‌العاده از 25 آوریل و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی پکن معرفی خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که بازار چین برای لکسوس اهمیتی فراوان داشته و ژاپنی‌ها برای فتح بازار سدان‌های لوکس در کشور چین تلاش زیادی می‌کنند.

تویوتا اطلاعات دقیقی از ES 2019 منتشر نکرده و تنها با انتشار اخباری کوتاه به زیبایی مدل ES جدید اشاره کرده است. تویوتا ادعا می‌کند که محصول جدید لکسوس  بسیار راحت و بزرگ بوده و به یکی از بهترین محصولات لکسوس در سال‌های اخیر تبدیل خواهد شد. تویوتا با انتشار تیزر معرفی ES 2019  به ما ثابت کرد که خودروی جدید لکسوس، با خودرویی که در ماه مه سال 2017 تصاویر جاسوسی آن منتشر شده بود؛ یکسان بوده و تقریبا تمام گمانه زنی ها در رابطه با آن درست است.

در حال حاضر انتظار می‌رود که مدل ES به عنوان یک جایگزین مناسب برای مدل GS در قاره اروپا معرفی شده و با عرضه این محصول در بازار اروپا، بخشی از کبودهای کمپانی لکسوس جبران شود. نسل جدید ES یک محصول کاملا بروز و متفاوت است. برای طراحی این خودرو از زبان طراحی جدید کمپانی تویوتا استفاده شده و از یک پلتفرم جدید و با وزنی کمتر نسبت به نسخه‌های پیشین برای ES 2019 استفاده شده است.

لکسوس ES احتمالا از یک پیشرانه V6 و 3.5 لیتری با توان 301 اسب‌بخار استفاده کرده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. اما باید توجه داشت که کسانی که میزان مصرف سوخت خودرو و محیط‌زیست برای آنها اهمیت فراوانی دارد؛ می‌توانند از نسخه هیبریدی ES جدید استفاده کنند.

لکسوس برای عرضه نسل جدید ES در ایالات‌متحده آمریکا هم برنامه‌ریزی کرده و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی و یا اوایل سال 2019؛ کارخانه تویوتا در کنتاکی آن را مونتاژ خواهد کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا