مکمل بنزین
تماشاخانه

۵ خودروی جدید بازار آمریکا با بیشترین خرابی (ویدئوی اختصاصی)

هر ساله بسیاری از وب‌سایت‌های تخصصی خودرو آمار و ارقام مختلفی از جمله بیشترین رکورد فروش، خودروهای مورد علاقه یا دارای بهترین یا بدترین کیفیت را منتشر می‌کنند. به تازگی نیز یکی از وب‌سایت‌های آمریکایی به نام Consumer Reports گزارشی درباره خودروهای جدید با بیشترین خرابی را منتشر کرده است؛ البته این گزارش منتشر شده برگرفته از مورد بررسی قرار گرفتن حدود ۶۴۰ هزار خودرو است.

مسلم است وقتی شما یک وسیله نقلیه جدید را می‌خرید آخرین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد تعمیرات و خرابی‌های مورد پیش‌بینی است. در میان محصولات جدید آمریکایی خودرو فورد فیستا (Ford Fiesta) دو مشکل سیستم کنترل تهویه هوا و انتقال قدرت را داشت. بسیاری از مالکان این خودروی آمریکایی اظهار کرده بودند که سیستم تهویه داخل ماشین قادر به تولید هوای سرد و خنک نبوده که این معضل جدی است و از سوی دیگر سیستم تعویض کلاچ و جا نرفتن آن در سیستم دوکلاچه فورد فیستا بسیاری از مالکان را کلافه کرده بود. خودروی دوم متعلق به فورد فوکوس (Ford Focus) بود که یکی از مشکل‌های اساسی آن سیستم انتقال قدرتش ذکر شده بود. به علاوه بسیاری از مالکان اعلام کرده بودند که در زمان حرکت، یک جهش ناگهانی و کوچک رخ می‌دهد و تکان‌های متلاطم و شدید حتی در سرعت‌های استاندارد رایج بوده است. از این رو بسیاری از مالکین مجبور به تعویض کامل سیستم انتقال قدرت فورد فوکوس شده بودند.

ولووی XC90 نیز در رده سوم بیشترین خرابی در محصولات جدید خودروی آمریکا است که بیشتر مالکان مشکل کار کردن با سیستم اطلاعات و سرگرمی را بیشتر گزارش داده بودند. سیستم اطلاعات و سرگرمی این شاسی‌بلند لوکس بیش از حد پیچیده است و بعضی از اوقات سیستم به طور خودکار از کار کردن باز می‌ایستد و دیگر حتی اطلاعات لازم را به راننده نشان نمی‌دهد که می‌توان این امر را یک مشکل جدی برای ولوو XC90 نام برد. خودروی بعدی کادیلاک اسکالاد (Cadillac Escalade) است که دو مشکل رایج گزارش شده برای آن توسط مالکان سیستم انتقال قدرت و سیستم سرگرمی و اطلاعات بوده و به علاوه سیستم تهویه هوای خودرو بعضی اوقات بدون دخالت راننده در بالاترین درجه شروع به کار می‌کند.

غیرقابل اعتمادترین خودروی شناخته شده در این گزارش تسلا مدل X است که این شاسی‌بلند لوکس برقی با وجود عملکرد فوق‌العاده‌اش نتوانسته در دل مردم آمریکا جای بگیرد؛ چرا که مردم با ساده‌ترین کارکرد‌های این خودرو مشکل داشتند. درب‌های این خودروی الکتریکی همانند بال‌های شاهین باز و بسته می‌شوند ولی بسیاری از اوقات مالکان این خودرو نتوانسته‌اند به راحتی درب‌ها را باز یا ببندند و دلیل آن را کار نکردن سنسورهای تعبیه شده دانسته‌اند. همچنین پیکربندی این خودرو زیاد هماهنگ طراحی نشده است و نتوانسته بسیاری از مالکان را راضی نگه دارد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا پنج خودروی جدید بازار آمریکا با بیشترین خرابی را تماشا کنید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا