مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزایش 20 درصدی مالکیت خودرویی بانوان طی یک دهه گذشته

گزارش‌ها و نتایج حاصل از تحلیل‌ها نشان می‌دهند که تعداد خانم‌هایی که در 10 سال گذشته مالک خودرو بوده‌اند به میزان 20 درصد افزایش پیداکرده است. این افزایش 20 درصدی در طی یک دهه گذشته توانسته میزان کلی مالکیت خودرویی بانوان را به 12 درصد افزایش بدهد.

طبق تجزیه‌وتحلیل‌هایی که جامعه تجار و تولیدکنندگان خودرو در اروپا انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که تعداد خودروهایی که توسط زنان از سال 2007 تاکنون برای خرید ثبت‌شده است 11.8 میلیون دستگاه خودرو بوده است. این اعداد همچنین از مالکیت یک سومی بانوان در کل خودروهای بریتانیا را نشان می‌دهند.

همچنین این تحقیق که توسط SMMT انجام‌شده است نشان می‌دهد که اگرچه هنوز هم خودروهای با جعبه‌دنده دستی غالب خودروهای فروخته‌شده را به خود اختصاص داده‌اند اما تعداد خودروهای فروخته‌شده با جعبه‌دنده خودکار تا 70 درصد افزایش پیداکرده است. راحتی و به‌صرفه‌تر بودن، از مهم‌ترین مواردی هستند که دلیل محبوبیت روزافزون جعبه‌دنده‌های خودکار هستند.

یکی دیگر از نتایج مهم این موسسه نیز افزایش چشمگیر 90 درصدی خودروهای با کاربرد دوگانه یا همان کراس اوورها و شاسی بلندها در طول 10 سال گذشته است. خودروهایی که هم جادار و قدرتمند بوده و هم راحتی یک خودروی سدان را دارا هستند.

درنهایت نیز تغییر مذاق خریداران در انتخاب رنگ خودروی موردعلاقه‌شان در طی این دهه بوده است. به‌طوری‌که در سال 2017 رنگ اکثر خودروها نقره‌ای بوده و با اختلاف کمی رنگ‌های مشکی و آبی پشت سر این رنگ قرارگرفته‌اند. رنگ‌های روشنی مانند قرمز و یا سبز نیز دیگر جزء 5 رنگ اول انتخابی مردم برای خودروهایشان قرار ندارند.

البته در کنار تمامی این شاخص‌ها، مدیر اجرایی این موسسه از تغییر بی‌سابقه انتخاب مردم برای خودروهای بهینه‌تر، با آزادی عمل بیشتر، قابل‌اعتمادتر و البته چابک‌تر اشاره‌کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا