مکمل بنزین
خبرداخلی

25 خودرو از خط تولید شرکت‌های ایرانی حذف شدند + جزئیات

یکی از چالش‌های جدید خودروسازان و شرکت های واردکننده خودروهای خارجی در یک سال اخیر مساله افزایش استانداردهای صنعت خودروسازی بود که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده توسط سازمان ملی استاندارد، 55 استاندارد موجود در این صنعت می‌بایست به عدد 85 رسیده و برای رسیدن به این تعداد از استانداردهای صنعت خودرو زمان‌بندی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش چرخان، در دی ماه سال گذشته تعداد استانداردهای صنعت خودرو در زمان‌بندی ویژه استانداردهای 85 گانه به عدد 61 رسید و این اتفاق باعث شد که ورود بسیاری از خودروهایی که در حال حاضر با تیراژ بالا تولید و یا وارد بازار میشدند، متوقف شده که از جمله آنها می‌توان به MVM 315 سدان، MVM 550، تیگو 5، وانت تک‌کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه‌سوز، کارا 1700 (بنزینی و دوگانه‌سوز)، سایپا 131 و سایپا 132 دوگانه‌سوز، سایپا 141 بنزینی و دوگانه سوز، آریو 1500 سی‌سی، پژو پارس با موتور XUM، آسا B ۵۰F، لیفان 620، لیفان X50، لیفان X60، جک J5، هیوندای i10 اشاره کرد.

خرید خودرو برای نوروز 97 خودروسازی

طبق زمان‌بندی اعلام شده توسط سازمان ملی استاندارد کشور در تیر ماه سال جاری تعداد استانداردهای الزامی به عدد 63 خواهد رسید که با اجرایی شدن این تعداد از استانداردهای 85 گانه بعضی از تولیدات فعلی صنعت خودروسازی نیز متوقف خواهد شد. با توجه به توقف خط تولید 25 خودروی سنگین و سبک که در حال حاضر اتفاق افتاده است، به نظر می‌رسد جدیت سازمان ملی استاندارد آزمودنی نخواهد بود و شرکت‌های خودروساز و واردکننده می‌بایست نسبت به تامین موارد ملزم شده اقدام نمایند.

همچنین از دیگر مواردی که در حال حاضر با دستور سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت حکم توقف تولید گرفته‌اند، می‌توان به کشنده نیمه تریلر آکسور مدل 1843 LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ‌فنگ مدل K1051S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R440LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R460LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J6-CA 4250 کشنده نیمه تریلر FAW مدل J6-CA4180 و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc 13107 اشاره کرد.

 

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا