Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی چری آریزو 6؛ محصول احتمالی مدیران خودرو برای بازار داخلی کشور!

چری نخستین بار در سال 1995 تاسیس و در سال 1997 به طور رسمی ثبت گردید. برند چری اولین محصول خود را در سال 1999 میلادی به بازار داخلی چین عرضه کرد و از آن زمان تاکنون، همواره در حال پیشرفت است و هم اکنون دارای نمایندگی‌های فراوانی در بیش از 30 کشور جهان است که یکی از این کشورها، ایران نام دارد.

در ایران، نماینده و شریک تجاری برند چری، شرکت مدیران خودرو است که از سال‌ها پیش تاکنون وظیفه عرضه و پشتیبانی از محصولات این شرکت چینی را بر عهده دارد. حال قصد داریم به معرفی جدیدترین محصول برند چری با نام آریزو 6 که به زودی عرضه آن در ایران نیز آغاز خواهد شد بپردازیم و با نگاهی کلی به این خودرو، شرایط حضور آن در ایران را بررسی خواهیم کرد.

1-معرفی

این خودرو در کلاس سدان‌های سایز متوسط شهری طبقه بندی شده و از برادر کوچک تر خود یعنی آریزو 5، دارای جثه‌ای بزرگ تر و زیبا تر است. همچنین، لازم به یاداوریست که این خودرو در نمایشگاه بین المللی پکن 2018 معرفی شده و اتومبیلی جدید به شمار می‌رود.

2-طراحی ظاهری

پیرامون طراحی ظاهری چری آریزو 6 باید گفت که طراحان این شرکت با ایجاد یک نواوری جدید در زبان طراحی خود، چهره‌ای بسیار زیبا را به واسطه وجود چراغ‌هایی کشیده و اسپرت به همراه نوارهای روشنایی درون آن‌ها، وجود خط کرومی که از میان دو چراغ جلویی به آرم این شرکت در قسمت مرکزی جلو پنجره وصل می‌شود، طراحی تحسین برانگیز چراغ‌های مه شکن درون سپر جلو که به عنوان پروژکتور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و طرح شبکه‌ای ایجاد شده بر روی جلو پنجره در نمای ابتدایی، به این خودرو بخشیده‌اند.

در بخش میانی، طراحی خارق العاده‌ای نسبت به سایر رقبا این خودرو به چشم نمی‌خورد و تنها نکات موجود که می‌توان در این قسمت به آن‌ها اشاره کرد، خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها، رینگ‌های اسپرت پنج پر و گلگیرهای حجیم هستند.

اما در نمای عقب و انتهایی این خودرو، شاهد طراحی بی نظیری همانند قسمت ابتدایی هستیم که بی شک زیباترین قسمت در طراحی بیرونی چری آریزو 6 است. در نمای عقبی این خودرو، به نظر می‌رسد که شرکت چری چین تا حدودی از نمای انتهایی بی ام و سری 7 الهام گرفته و با نگاهی به چراغ‌های پهن و خط کرومی ایجاد شده بین این چراغ‌ها، نا خوداگاه نظرمان به سمت بی ام و سری 7 می‌رود.

همچنین، الگوریم طراحی سپر و سر اگزوزها در دو طرف، بسیار شبیه به بی ام و سری 7 است، ولی نباید از زیبایی منحصر به فرد این خودرو در نمای بیرونی چشم پوشی کرد.

3-طراحی داخلی

در رابطه با طراحی داخلی و کابین این خودرو همچنان تصاویر قطعی و نهایی منتشر نشده است، اما طبق بررسی‌های انجام شده، نمای داخلی چری آریزو 6 متفاوت از سایر محصولات این کمپانی بوده و دارای نمایی جدید و منحصر به فرد است که طبق نظرات کارشناسان بین المللی، نمای اتاق این مدل بسیار شبیه به خودروهای دو برند آئودی و رنج روور بوده و از کیفیت ساخت و متریال خوبی نیز برخوردار است.

همچنین، اگر در زمان عرضه انبوه آریزو 6 به بازارهای جهانی، نمای داخلی آن مطابق با محصولات دو برند نام برده شده باشد، باید منتظر استقبال زیاد مشتریان از این محصول باشیم، زیرا طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، ادوات و ابزارک‌های موجود در اتاق آریزو 6 در اکثر موارد به صورت الکتریکی (توسط مانیتور مرکزی) و لمسی بوده و دیگر از کلیدهای زیاد کنترلی خبری نخواهد بود.

4-پیشرانه و عملکرد

همچون سایر بخش‌ها، پیرامون پیشرانه و عملکرد آریزو 6 نیز آنچنان اطلاعاتی بر روی سایت های بین المللی قرار نگرفته است، اما انتظار آن می‌رود که همچون برادر کوچک تر یعنی آریزو 5، این خودرو نیز دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 1.5 لیتر باشد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاوری برابر با 210 نیوتن متر بوده و این نیرو تولیدی به وسیله یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT به چرخ‌های (FWD) جلو منتقل شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو نمی‌توان صحبتی را عنوان نمود، زیرا همچنان مشخصات نهایی این مدل اعلام نشده است.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی آریزو 6 باید بدین صورت گفت که به احتمال فراوان، این خودرو از تمامی امکانات روز با توجه به قیمت اعلامی از سوی کمپانی چری برخوردار خواهد بود و در این زمینه قطعا یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای خرید در بازار خواهد بود.

از آپشن‌های احتمالی آریزو 6 می‌توان به مواردی همچون سیستم‌های ترمز و پایداریABS) (EBD – TCS – HHC – DTC – EBA – ASR، 6 کیسه هوا، بلوتوث، کروز کنترل، سقف پانارومیک یا در مدل‌های معمولی سانروف، مانیتور تمام لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، دوربین 360 درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم رانندگی ECO، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها TPMS، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، صندلی برقی راننده و شاگرد و … اشاره کرد.

6-قیمت احتمالی و زمان عرضه

سرانجام، نوبت به اعلام قیمت و زمان عرضه احتمالی این خودرو می‌رسد و طبق بررسی‌های انجام شده و صحبت مسئولین شرکت مدیران خوردو، آریزو 6 احتمالا در نیمه دوم سال جاری وارد بازار داخلی کشور خواهد شد و با توجه به قیمت نزدیک 93 میلیون تومانی آریزو 5، ارزش قیمتی آریزو 6 با توجه به جثه بزرگ تر و رده بالاتر، بین 120 الی 140 میلیون تومان است. همچنین، این مدل به احتمال فراوان، دارای گارانتی 5 ساله و دیگر امتیازات که به خودروهای چری در ایران هنگام خرید از سوی خریداران تعلق می‌گیرد، برخوردار است.

2 دیدگاه
  1. علیرضا می گوید

    به احتمال قوی خودروی پر فروشی خواهد بود
    متاسفم برای کشورم که با این همه استعداد همچنان خودروی ۳۰ سال پیش تولید میشه حیف و صد حیف که استعداد های امروز کشورم میسوزند در زیر بال های سیاه و سنگین ایران خودرو و سایپا
    امیدوارم مافیای دو قطبی خودرو کشور از روال افتضاح خودشون دست بردارن و از طراحان با استعداد کشور و جهانی استفاده کنن ما مطمئنن میتونیم سطح یک دنیا باشم ولی نه با این روال

  2. ارمین می گوید

    عالی …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.