مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش قاب‌ گوشی های تصادفی توسط فولکس‌واگن!

نوشتن یک پیامک یا جواب دادن به یک تماس تلفنی در حین رانندگی امری خطرناک و احمقانه است و گاهی اوقات ختم به تصادف‌های جانی می‌شود. هنگامی که در حال نوشتن پیامک هستید، چشم شما از جاده به روی صفحه تلفن همراه منعطف می‌شود؛ در این لحظه ممکن است خودروی جلویی شما ترمز بگیرد یا عابر پیاده‌ای ناگهانی وارد جاده شود. در این هنگام اغلب رانندگان نمی‌توانند واکنشی مناسب داشته باشند و تصادف رخ می‌دهد.

از دو ماه پیش دولت سوئد در دست داشتن تلفن همراه در حین رانندگی را ممنوع اعلام کرد. اما با وجود ممنوعیت داشتن تلفن همراه هنوز بسیاری از رانندگان سوئدی به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و تصادفات ناشی از این امر در این کشور کاهش پیدا نکرده است. از این رو کمپانی فولکس‌واگن در سوئد در اقدامی جالب با همکاری کمپانی NordDDB دست به تولید قاب‌ یا کاورهای آیفون ۸ کرده که جنس این قاب‌ها از بدنه خودروهای تصادفی ناشی از نوشتن پیامک در حین رانندگی بوده‌اند، است.

مدیر برند فولکس‌واگن در سوئد در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده که بر اساس آمارهای موجود جواب دادن به یک تماس تلفنی یا نوشتن پیامک هنگام رانندگی ۲۳ برابر احتمال تصادف رانندگی را افزایش می‌دهد. بنابراین داشتن یکی از این قاب‌های تصادفی باعث می‌شود که راننده قبل از برداشتن تلفن همراه خود دو برابر بیشتر تامل کرده و حواس خود را تنها معطوف به رانندگی کند.

این قاب‌های تصادفی در واقع از بدنه‌های خودروهای تصادفی که منجر به مرگ شده‌اند و به نوعی تصادف منحصر به فرد بوده درست شده‌اند. تا به امروز ۱۵۳ قاب تصادفی از این برند در سوئد به صورت دست ساز تولید شده‌اند که هزینه فروش آن‌ها به موسسه خیریه Trafikadefonden تعلق می‌گیرد. این موسسه به افرادی که در این تصادفات رانندگی صدمه دیده‌اند کمک می‌کند. قیمت قاب‌های تصادفی ۵۹۹ کرون سوئدی (معادل ۶۹ دلار آمریکا) است که در وب‌سایت crashedcases.com می‌توان به صورت آنلاین یا حتی با مراجعه به شعبات فولکس‌واگن در کشور سوئد قاب‌های تصادفی را خریداری کرد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه پشت فرمان در حال صحبت یا نوشتن پیامک هستید، داشتن یکی از این قاب‌های تصادفی شاید بتواند یادآور خوبی باشد تا گوشی همراه خود را کنار بگذارید. نظر شما درباره قاب‌های تصادفی فولکس‌واگن چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا