مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌ها

هر آنچه بایستی درباره کیا اپتیما 2016 بدانید

نسل چهارم خودروی محبوب کیا یعنی اپتیما اوایل سال جاری میلادی در نیویورک رونمایی شد. این مدل نسبت به نسخه پیشین خود، طولانی‌تر، عریض‌تر و حتی بلندتر است و فاصله بین دو محور نیز حدود 25 میلی‌متر کشیده‌تر شده است. این نسخه برای شما یکی از کم صداترین و کم لرزش‌ترین محصولات کمپانی کیا محسوب می‌شود و نمایندگی انگلستان، اپتیمای جدید را در تیپ‌های 2، 3 و 4 به مشتریان عرضه می‌کند و تیپ 1 را از خط تولید خود حذف نموده است.

2016-Kia-Optima-6

این خودروساز شرقی قصد دارد تا در سال 2016 مدل‌های GT-Line و GT این خودرو را نیز روانه بازار کند. مدل پایه و اولیه این خودرو دارای ویژگی‌های استانداردی بوده و از رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی بهره می‌برد. از امکانات دیگر این تیپ می‌توان به سیستم ESC، سیستم مدیریت پایداری خودرو، سیستم کنترل فشار تایر، سیستم کمکی برای بالا رفتن از تپه‌ها، سیستم ترمز پارک الکترونیکی و چراغ‌های جلو دوگانه همراه با LED!

بهره‌گیری از آینه گرم‌کن تاشو، سیستم تهویه هوای دوگانه و خودکار، کروز کنترل هوشمند همراه با سیستم محدود کننده سرعت، بهره‌گیری از 6 اسپیکر DAB، سیستم مولتی مدیای پیشرفته همراه با ال‌سی‌دی 7 اینچی در کنار بلوتوث، رادیو و MP3 و نصب پیش فرض سیستم ناوبری اروپا، دوربین عقب و نهایتا تنظیم دو طرفه صندلی‌ها به طور برقی، از دیگر امکانات این خودروست.

اما اگر خواستار خرید تیپ 3 اپتیمای جدید هستید، باید بدانید که این مدل با بهره‌گیری از یک مانیتور 8 اینچی جهت ناوبری، چهار جهت تنظیم شونده کمری صندلی به طور برقی و 8 جهت کلی صندلی، سری صندلی‌ها با بهره‌گیری از تریم چرم بسیار زیبا و خاص، کنترل تمامی پنجره‌ها و نهایتا سیستم صوتی Harman Kardon عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که این خودرو از رینگ‌های 18 اینچی و مه شکن‌های LED در جلو نیز برخوردار است. در مدل 7DCT این چراغ‌ها قابل کنترل نیز هستند.

اما در باشکوه ترین مدل این خودرو، یعنی تیپ 4 شرایط متفاوت‌تر می‌شود. بهره‌گیری از یک مانیتور متحرک 360درجه، سیستم تشخیص نقطه کور خودرو همراه با هشدار دهنده پارک در عقب، سیستم نگه دارنده خودرو میان خطوط، دستیار هوشمند پارک، سیستم دستیار نور بالای هوشمند، سیستم کاهش سرعت و نهایتا فناوری ترمز اضطراری از امکانات خاص این ورژن است.

این نسخه خاص اپتیما، همراه با چراغ‌های زنون عرضه شده که به طور خودکار تمیز شده و نور آن کم و زیاد می‌شود. استفاده از سانروف پانورامیک در سه جهت، تودوزی چرم سیاه و سفید، تهویه خاص برای صندلی‌های جلو، گرم کننده صندلی‌های عقب به طور خودکار، پدال‌های آلومینیومی، پرده شیشه عقب، کروز کنترل هوشمند و تطبیقی، کلیدهای هوشمند، فناوری روشنایی هوشمند محیط و… این تیپ را نسبت به بقیه بسیار خاص‌تر کرده است.

تیپ دوی این خودرو تنها با گیربکس دستی 6 سرعته عرضه می‌شود و تیپ 3 همراه با گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه وارد بازار می‌شود. اما تیپ لوکس این خودرو همراه با فناوری خاص 7DCT ارایه خواهد شد. این ورژن با بهره‌گیری از یک موتور 1.7 لیتری CRDi عرضه شده که می‌تواند تا 137 اسب بخار قدرت و 340 نیوتون بر متر گشتاور تولید کند.

مصرف سوخت این خودرو به طور میانگین برابر 5 لیتر در هر صد کیلومتر در نسخه‌های با گیربکس دستی است. این میزان در مدل‌های اتوماتیک به 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

همان‌طور که می‌دانید اپتیمای 2016 کمپانی کیا به طور کامل در کره جنوبی تولید شده و به بازار انگلستان می‌رسد. اما نسخه‌هایی که به ایالات متحده ارسال می‌شود در گرجستان تولید خواهد شد.

قیمت این خودرو در بازار انگلستان از 21.495 پوند (برابر 32.415 دلار) آغاز و تا 28.895 پوند (برابر 43.575 دلار) نیز متغیر است. قیمت این خودروی زیبا و شیک با دلار 3500 تومانی بدون هزینه‌های جانبی چیزی بین 113 تا 152 میلیون تومان است.

تصاویر این زیبای کره‌ای را می‌بینیم:

2016-Kia-Optima-1 2016-Kia-Optima-2 2016-Kia-Optima-3 2016-Kia-Optima-5

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. فقط دلم به حال خودمون میسوزه که چرا باید از همه چی محروم باشیم.اگه سه چهار سال پیش با دلار هزار تومنی بود الان قیمتش 33 میلیون بود نه 113 میلیون.حیف حیف که ثروت کشورو بردن مردم بیچاره باید بدبختی بکشن که اون بالایی ها میخوان سود بیشتر بکنن.خدا ازشون نگذره.

  2. نمیدونم تا وقتی که شورولت مالیبو با طراحی مشابه، همین مصرف ولی توان بیشتر (160اسب)موتور 1.5 لیتری توربو و قیمت 22 هزار دلاری تو آمریکا هست کی میاد یه کره ای رو 10 دلار گرونتر بخره !!!

    1. داداش شورلت مالیبو مزخرفه هیچ زیبایی نداره اپشنم نداره هیچی بهترین ماشین اپتیماست هم شیک هم خرجش خیلی پایینتره هم پره آپشنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا