مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای تولیدی در کشور چین کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌های اروپایی دارند!

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که خودروهای تولیدی در کشور چین کیفیت مناسبی ندارند، البته باید گفت که منظور از کیفیت پایین در مقایسه با محصولات تولیدی در کشورهای اروپایی و یا آمریکا است. در دنیای واقعی معمولا خودروهای تولیدی در چین کیفیت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه اروپایی یا آمریکایی دارند، با این وجود مدیر ارشد بخش طراحی شرکت ولوو اعتقاد دیگری دارد.

براساس اعلام رابین پیج، خودروهای تولیدی در کشور چین کیفیت بالایی دارند و این کیفیت به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را بالاتر از نمونه‌های تولیدی در کشورهای اروپایی و آمریکا دانست.

یکی از دلایل این امر نیروی کار انسانی در چین عنوان شده است. در کشورهای اروپایی بیشتر کارهای مربوط به مونتاژ خودرو توسط ربات‌ها انجام می‌گیرد. پیج در این زمینه اعلام کرده است:

بسیاری از افراد در رابطه با کیفیت خودروهای تولیدی در کشور چین نگران هستند. با این وجود با شروع تولید محصولات بیشتر در چین، کیفیت بالاتر آن‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی نمایان خواهد شد.

به اعتقاد پیج اتوماسیون کمتر در کارخانه‌های کشور چین دلیل اصلی کیفیت بالاتر محصولات تولیدی خواهد بود. استفاده از نیروی انسانی به‌جای ربات در کارخانه‌های چینی باعث می‌شود که کنترل بیشتری بر روی خط تولید صورت پذیرد که این امر، کیفیت بالاتر محصولات تولیدی را شامل می‌شود.

به اعتقاد مدیر بخش طراحی ولوو یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از نیروی انسانی امکان تغییرات سریع‌تر در خط تولید است. پیج می‌گوید:

کیفیت خودروهای تولیدی در کشور چین تفاوت چندانی با کشورهای اروپایی ندارد حتی می‌توان کیفیت آن‌ها را در مقایسه با اروپا بهتر دانست. ما نگرانی در رابطه با کیفیت محصولات خود نداریم.

در سال 2009 شرکت چینی جیلی کمپانی ولوو را خریداری کرد. پس از انعقاد این قرارداد ولوو تصمیم گرفت که محصولات بیشتری را در خاک چین تولید کند و آن‌ها را برای فروش از همین کشور به سایر نقاط ارسال کند.

این کمپانی نسل گذشته ولوو S60 را در کشور چین تولید و به آمریکا صادر کرد. یکی دیگر از خودروهایی که در چین تولید و به بازارهای اروپایی صادر می‌شود، ولوو S90 است.

ولوو در نظر دارد در آینده نزدیک خودروهای برقی خود را در چین تولید و به کشورهای مقصد صادر کند. علاوه بر ولوو چندین شرکت دیگر نیز در حال انتقال خط تولید برخی از محصولات خود به کشور چین هستند.

شرکت فورد نسل آینده فورد فوکوس را در کشور چین تولید خواهد کرد و به ایالات متحده آمریکا صادر می‌کند. کمپانی آلمانی بی‌ام‌و نیز قصد دارد یکی از خودروهای خود را در کشور چین تولید کند. این شرکت iX3 را در چین خواهد ساخت.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا