مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان Juke جدید با طراحی زیبا در سال 2017 عرضه می‌شود

نیسان Juke برای اولین بار در سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو تاکنون به دلیل طراحی خاص و چراغ‌های جلو عجیبش که همانند چشمانی از حدقه در آمده هستند، همیشه مشتریان خاصی داشته است.

Nissan-Juke-UK-production-16

اما نیسان در آخرین طراحی خود سعی کرد تا این محصول عجیبش را با نسل جدید طراحی‌هایش در آمیخته و خودرویی متفاوت را به بازار عرضه کند. به همین دلیل از کانسپت معروف Gripz که در سپتامبر گذشته و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، برای مدل جدید این خودرو استفاده خواهد شد.

nissan-gripz-concept-iaa2015-1

حال نسل دوم سری نیسان جوک جدید احتمالا سال آینده رونمایی شده و در سال 2017 میلادی نیز وارد نمایندگی‌های معتبر این کمپانی شود. همان‌طور که گفته شد این بار Juke همراه با طراحی کانسپت گریپز عرضه خواهد شد؛ یعنی بهره گیری از چراغ‌های خاص جلو از نوع تمام LED و همچنین یک جلو پنجره مشبک V شکل که شاید ظاهر این خودرو را کاملا تغییر دهد. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که از لحاظ موتوری نیز این خودرو تغییراتی را خواهد داشت.

در واقع به‌جز بحث ظاهر و طراحی زیبا و بی‌نقص در این خودرو، نیسان جوک جدید از لحاظ مکانیکی و فنی نیز نسبت به مدل قبلی‌اش بسیار بهتر خواهد بود. برای شروع باید بگوییم که موتور این خودرو همراه با سیستم ترکیبی هیبریدی عرضه می‌شود؛ یعنی بهره گیری از موتور الکتریکی نیسان LEAF در کنار یک موتور بنزینی کوچک به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باتری کنار آن! این موتور می‌تواند تا 100 اسب بخار قدرت و 254 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند.

البته به‌جز این مدل، نسخه دیگر همراه با یک موتور 4 سیلندر بنزینی عرضه خواهد شد. نمونه‌ای 1.6 لیتری با فناوری توربو شارژ که می‌تواند تا 217 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند. این موتور همراه با یک گیربکس 6 سرعته در کنار سیستم کلاچ دوگانه عرضه خواهد شد که پیش‌تر نمونه آن در رنو Clip RS220 استفاده شده بود.

nissan-gripz-concept-iaa2015-3 Nissan-Juke-UK-production-17

 

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا