مکمل بنزین
خبرداخلی

کاهش تعرفه واردات؛ آیاخودروهای خارجی ارزان می‌شوند؟!

یکی از اخبار جنجالی سال گذشته که باعث شد قیمت خودروهای خارجی افزایش یافته و با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز، پس از بسته بودن سایت ثبت سفارش دومین دلیل گرانی خودروهای خارجی گردد، بحث تعرفه واردات بود که به طور ناگهانی افزایش شدیدی پیدا کرده و باعث شد بعضا حتی شاهد افزایش 60 میلیون تومانی نیز در بعضی از خودروها باشیم ولی در روزهای پایانی سال، یکی از شعب دیوان عدالت اداری وارد گود شد و در حکم فوری، بازگشت تعرفه‌ها به نرخ قبلی را به وزارت صنعت ابلاغ کرد که تابحال اجرایی نشده است!

به گزارش چرخان، حکم شعبه دیوان عدالت اداری در حالی صادر شد که رئیس دیوان عدالت اداری کشور می‌گوید که حکم هر یک از شعب این دیوان به مثابه حکم شورای مرکزی آن بوده و از سوی دیگر وزارت صنعت منتظر حکم شورای مرکزی این دیوان است! چرا که حکم یک شعبه را رسمی و قانونی نمی‌داند!

اما حالا حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه‌ای از ارائه طرحی برای کاهش تعرفه واردات علی‌الخصوص در زمینه خودروهای هیبریدی خبر داده است که در صورت تصویب قطعا تاثیر بسزایی در قیمت خودروهای هیبریدی در کشورمان خواهد داشت.

تعرفه واردات خودروهای خارجی

وی در مصاحبه‌ای گفت: ما به دنبال طرحی هستیم که بتوانیم بازار خودرو را ساماندهی کنیم که قطعا یکی از مواردی که در این بین مطرح می‌شود، مساله تعرفه واردات آن‌هاست که در هفته آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما به دنبال تسهیل واردات خودروهای هیبریدی هستیم که به خودروهای دوست‌دار محیط زیست معروف هستند و حتی اگر بتوانیم تعرفه آنها را به صفر می‌رسانیم تا ورود این خودروها بدون مشکل به کشور صورت بگیرد.

خودروی خارجی

وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر برای بنزین یارانه زیادی اختصاص می‌دهیم و اگر بتوانیم خودروهای هیبریدی وارد کشور کنیم در این زمینه نیز موثر خواهد بود. تعرفه واردات خودرو در کشور ما بسیار بالاست و اگر این تعرفه در سایر صنایع اعمال میشد، قطعا به شکوفایی بی نظیری رسیده بودیم ولی در صنعت خودرو وضعیت متفاوت است و از این فرصت استفاده خوبی نشده است. ما باید برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی در حدی که بتوانند با خودروهای خارجی رقابت کنند، تمرکز کنیم. قشر ضعیف و متوسط جامعه باید مد نظر خودروسازان باشند تا با یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب، آنها نیز بتوانند اقدام به خرید خودرو نمایند.

خودروی خارجی

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: افزایش تعرفه واردات به روش فعلی قطعا باعث می‌شود که انگیزه خودروسازان داخلی از بین رفته و بدون نیاز به افزایش کیفیت محصولاتشان اقدام به تولید نمایند و مردم نیز مجبور به خرید آنها باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا