مکمل بنزین
خبر

تولید بی‌ام‌و IX3 از سال ۲۰۲۰ در چین آغاز خواهد شد

تولید شاسی‌بلند الکتریکی iX3 در آینده نزدیک از سوی کمپانی آلمانی بی‌ام‌و تایید شد. هارولد کریگر، مدیر اجرایی این شرکت در هفته جاری، تایید کرد که BMW روابط خود را با شرکای منطقه‌ای خود تقویت خواهد کرد و در آینده شاهد همکاری‌های بزرگی با برلیانس چین خواهیم بود. ایکس ۳ جدید در سال ۲۰۱۸ برای بازار محلی و احتمالا آسیا در چین تولید خواهد شد و از سال ۲۰۲۰ شاسی‌‌بلند الکتریکی IX3 در چین بر روی خط تولید قرار خواهد گرفت.

X3 همچنان در ایالات متحده و آفریقای جنوبی برای بازارهایی مانند استرالیا ساخته خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست شاسی‌بلند الکتریکی بی‌ام‌و برای سایر نقاط جهان در چه کشوری تولید می‌شود. بی‌ام‌و بعد از تغییر قانون فعالیت خودروسازان خارجی در چین، قصد دارد فعالیت‌های خود را در این کشور بیش از گذشته گسترش دهد و علاوه بر این یک کارخانه جدید برای ساخت خودروهای بازارهای جهانی در مکزیک نیز بسازد. البته بنظر نمی‌رسد بی‌ام‌و قصد داشته باشد IX3 را تنها در چین بسازد و ممکن است کارخانه مکزیک را برای تولید جهانی این خودرو در نظر بگیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا